شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحد مسکونی#بندرعباس#هرمزگان
گفت‌وگو |

احداث ۳ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی و تعمیر هزار و ۶۰۰ منزل در مناطق زلزله‌زده بندرعباس

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به‌ضرورت احداث ۳ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی و تعمیر هزار و ۶۰۰ منزل در مناطق زلزله‌زده بندرعباس گفت: عملیات بازسازی در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است.
رضا مدرس در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به روند احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله در منطقه فین بندرعباس گفت: برآوردهای اولیه تخریب ۳ هزار واحد مسکونی و تعمیر هزار واحد مسکونی را نشان می‌داد که کار پایش این واحدها، پایان یافته است.

وی با اشاره به ضرورت احداث ۳ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی و تعمیر هزار و ۶۰۰ منزل در مناطق زلزله زده بندرعباس  عنوان کرد: عملیات بازسازی در مناطق زلزله زده آغاز شده است. 
 
معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه مناطق زلزله زده برای بازسازی به ۵ نقطه تقسیم بندی شدند، گفت: در ۳ منطقه فین، رضوان و سرزه کلونی جمعیتی وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار نفر را درخود پوشش داده‌ است. 

مدرس تاکید کرد: عملیات تشکیل پرونده و شناسایی  در این سه منطقه انجام شده است و کار آوار برداری و تخریب منازل مسکونی که امکان احداث منازل در جوار آن‌ها وجود داشت نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵ روستا بیشترین آسیب را از زلزله اخیر دیدند، گفت: گیشان غربی، ذرتو سه گانه، رودشور، آب زمینو و آب شیرین روستاهایی هستند که فعالیت احداث واحد‌های آسیب دیده در آنها انجام شده است.
 
معاون استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: عملیات فنداسیون ۲۰ واحد مسکونی در گیشان غربی انجام شده  است و در مرحله نصب اسکلت قرار دارند. امیدواریم قبل از پایان ۳۰ روز، به دیوار چینی برسیم تا واحدهای مسکونی مردم یک شاکله منطقی بگیرد. در روستا‌های دیگر هم  عملیات فنداسیون و اسکلت بندی شروع شده است.


مدرس با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که تاقبل از آغاز بارندگی‌های دی ماه وارد مرحله سفت کاری و نصب درب و پنجره شویم، افزود: یک هفته است که در منطقه حضور داریم و امیدواریم برای دو هفته بعد وارد، ساختمان‌ها وارد مرحله نصب اسکلت شوند.

  • فرماندار بندرعباس: احداث ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن در منطقه زلزله‌زده فین لازم است

  • انتهای پیام/