شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه

پاسخ قاطع روسیه به آمریکا داده شد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات ضد روسی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، اظهار داشت: آمریکا باید به اقدامات خود در عرصه بین المللی توجه کند.

پاسخ قاطع روسیه به آمریکا داده شد

به گزارش منیبان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بتازگی روسیه را متهم به اقدامات خصمانه علیه اوکراین و نقض قوانین بین المللی کرده است. 

 زاخارووا روز شنبه در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: اگر آمریکا تصمیم گرفته است کشورهای ناقض قوانین بین المللی را جستجو کند، باید از خود شروع کند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد: سوریه، لیبی، عراق، یوگسلاوی کشورهای مورد تجاوز قرار گرفته از سوی ناتو هستند که به سرکردگی آمریکا انجام گرفته است. 

وی تصریح کرد: در اوکراین در سال ۲۰۱۴ با اقدام ضدحکومتی غیرقانونی و با حمایت آمریکا و متحدانش در ناتو و اتحادیه اروپا دولت این کشور سرنگون شد. 

زاخارووا در ادامه افزود: آمریکا و ناتو، در کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و بلاروس هم برای سرنگونی حکومت های این کشورها با استفاده از شیوه های جنگ ترکیبی تلاش کردند. 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آمریکا صدها عملیات ویژه برای مداخله در امور داخلی کشورهای مختلف و تغییر حکومت این کشورها اجرا کرده است. 

وی افزود: به این ترتیب اینگونه اظهارات وزیر خارجه آمریکا، چیزی جز تلاش برای ایجاد زمینه ایدئولوژیکی برای برگزاری نشست به اصطلاح دمکراسی نیست. اگر وزارت خارجه آمریکا تصمیم به جستجوی کشورهای ناقض قوانین بین المللی گرفته است این روند را باید از خود و شرکایش شروع کند. 

وبگردی