شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مقامات#کشورهای اسلامی

ایران عضو «شورای اجرایی» مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی شد

جمهوری اسلامی ایران با رای اعضای مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (آتاییک)، به عضویت این مجمع پذیرفته شد.

ایران عضو «شورای اجرایی» مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی شد

به گزارش منیبان از سازمان امور مالیاتی کشور، دومین نشست فوق العاده روسای هیات‌های مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (آتاییک)، آذرماه سال‌ جاری با مشارکت هیات مالیاتی ایران و کارشناسان مالیاتی کشورهای اسلامی عضو مجمع به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی دبیرخانه دائمی مجمع مستقر در کشور سودان و با حضور بیش از ۵۰ نفر از مسئولان و کارشناسان مالیاتی ۱۸ کشور عضو برگزار شد، اصلاحات پیشنهادی اساسنامه آتاییک در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی و تبادل ‌نظر اعضا، متن اساسنامه اصلاحی به تصویب رسید.

در ادامه این نشست و مطابق اساسنامه اصلاحی، برای اولین بار ۹ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در «شورای اجرایی» مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (آتاییک) از طریق رای‌گیری انتخاب شدند که به مدت دو سال فعالیت خواهند داشت.

گفتنی است مجمع مقامات کشورهای اسلامی (آتاییک) در سال ۱۳۸۲، در حاشیه دهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی تاسیس شد. اهداف اصلی این سازمان شامل انتقال تجربیات و تسهیل در امر توسعه و بهبود سیاست‌گذاری و مدیریت مالیات و زکات، همکاری و همیاری متقابل مالیاتی کشورهای عضو، بازشناسی نقش مهم مدیریت مالیات و زکات در ارتقای توسعه اقتصادی و به منظور ایجاد ظرفیت‌های بهتر برای نظام مالیاتی، حمایت از توسعه و بهبود سازمان‌های مالیاتی و توسعه مالیات‌های اسلامی است.

سازمان امور مالیاتی کشورمان تاکنون میزبان سه رویداد از رویدادهای مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی بوده است.

وبگردی