شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#عراق#خاک عراق

سیاستمدار عراقی:

محافل سیاسی ومردمی عراق بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی تأکید دارند

محافل سیاسی ومردمی عراق بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی تأکید دارند

یک سیاستمدار عراقی در سخنانی تأکید کرد که محافل سیاسی و مردمی این کشور بر لزوم خروج نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از خاک عراق تأکید دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد نوری العبد ربه» سیاستمدار عراقی سخنانی را درباره خروج نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از این کشور مطرح کرد. وی گفت: محافل سیاسی و مردمی در عراق بر لزوم خروج آمریکایی ها از خاک این کشور تأکید دارند.

بر اساس این گزارش، این سیاستمدار عراقی در ادامه یادآور شد: ما برای جلوگیری از وقوع عملیات های تروریستی که گاه و بی گاه در عراق انجام می شوند نیازی به نیروهای نظامی بیگانه نداریم. عراق خود به تنهایی از قدرت کافی برای تأمین امنیت خود برخوردار است.

چندی پیش، «کاطع الرکابی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق امروز یکشنبه به اظهارات اخیر فرماندهان نظامی کشورش در خصوص خروج نظامیان آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی واکنش نشان داد.

این عضو ائتلاف دولت قانون گفت: طرف آمریکایی هیچ تأکیدی بر خروج از خاک عراق ندارد. هیچ نشانه ای مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق تا پایان سال جاری میلادی وجود ندارد.

این شخصیت عراقی در ادامه اظهارات خود در این زمینه تصریح کرد: دولت بغداد تعداد واقعی نیروهای رزمی آمریکایی در عراق را فاش نمی کند. لازم است تعداد دقیق نیروهای نظامی آمریکا در عراق اعلام شود.

گفتنی است، پیشتر «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق گفته بود که نیروهای رزمی آمریکایی تا پیش از پایان تاریخ تعیین شده یعنی در اواخر سال جاری میلادی، خاک عراق را ترک خواهند کرد.