شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان

تحریم‌های بین‌المللی، چالش سازمان‌های کمک‌رسان در افغانستان


تحریم‌های بین‌المللی، چالش سازمان‌های کمک‌رسان در افغانستان

مدیر «کمیته بین‌المللی نجات» در افغانستان گفت که تحریم‌های بین‌‌المللی بر طالبان باعث ایجاد مشکلات شدید عملیاتی برای فعالیت سازمان‌های امدادرسان شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ویکی آکن» مدیر کمیته بین‌‌المللی (آی‌آر‌سی) افغانستان می‌‌گوید که تحریم‌های بین المللی بر طالبان و منزوی کردن آن‌ها باعث ایجاد مشکلات شدید در پرداخت حقوق  کارمندان و هزینه‌های عملیاتی سازمان‌های امدادرسان شده است.

وی افزود که روند امدادرسانی این سازمان‌ها به مردم افغانستان به شدت نیازمند، در آستانه وقوع "فاجعه بشری" آهسته شده است.

به گزارش «دویچه وله»، آکن در تشریح موانع فعالیت سازمان‌های امدادرسان در افغانستان گفت که تحریم‌های بین‌المللی، محدودیت‌های بانکی و امتناع جامعه بین‌المللی از به رسمیت شناختن طالبان، همگی عواملی هستند که مانع کار این سازمان‌ها می‌شوند.

پس از به قدرت رسیدن طالبان (24 مرداد ماه)، کشورهای کمک کننده پرداخت‌های نقدی به افغانستان را متوقف کردند، دارایی‌های بانک مرکزی این کشور توقیف شد و نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی به این کشور نیز به حالت تعلیق درآمد.

یک سازمان در حال حاضر فقط می‌تواند حداکثر 25 هزار دلار در ماه از حساب بانکی خود برداشت کند. با این حال، کمیته بین‌المللی نجات 40 هزار دلار پول نقد برای تامین مالی برنامه‌هایش در هفته نیاز دارد.

آکن با اظهار اینکه برای یافتن راه‌هایی برای ورود پول به کشور و توانایی تامین مالی کارمندان و فعالیت‌ها، حداقل یک ماه طول می‌کشد، افزود که باید راه‌ حلی برای بحران بانکی افغانستان پیدا شود و حداقل باید مردم عادی در این کشور دوباره به پول خودشان در بانک‌ها دسترسی داشته باشند.

مدیر کمیته بین‌المللی نجات در افغانستان خاطرنشان کرد: چالش دیگر این است باوجودی که طالبان در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است، اما هنوز هم مرجعی است که آژانس‌های کمک‌رسانی باید با آن تعامل کنند.

انتهای پیام/