شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#جدید#فرانسه

فرانسه اقدام جدید خود را در افغانستان عملی کرد

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد ماموریت تخلیه بیش از ۳۰۰ نفر از افغانستان را با موفقیت انجام داده است.

فرانسه اقدام جدید خود را در افغانستان عملی کرد

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه خبری « الجزیره » قطر، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای از خارج کردن ۲۵۸ افغان در کنار ۱۱ فرانسوی و حدود ۶۰ آلمانی و تعدادی نامشخص از افرادی که در خارج از کشور با آنها در رابطه بودند در قالب ماموریت تخلیه خبر داد. 

این بیانیه با اعلام اینکه این عملیات با کمک قطر سازماندهی شده است، افزود: کسانی که از افغانستان خارج شدند از جمله افغان هایی که در معرض خطر بودند مانند خبرنگاران و افرادی که با فرانسه در ارتباط بودند همچون کارگران غیرنظامی که توسط ارتش فرانسه استخدام شده بودند در میان این افراد بودند. 

در ادامه این بیانیه آمده است از ۱۰ سپتامبر دستکم ۱۱۰ فرانسوی و ۳۹۶ افغان با ۱۰ پروازی که به کمک قطر سازماندهی شده است از افغانستان خارج شدند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز افزود قطر و فرانسه در عملیاتی مشترک در قالب برنامه بشردوستانه روز پنجشنبه با هواپیمای نظامی قطری، تجهیزات پزشکی، غذا و آب را به سازمان های بین المللی که در افغانستان مشغول به کار می باشند تحویل دادند. 

برنامه توسعه سازمان ملل متحد ( UNDP ) هفته گذشته چشم اندار "هشدار" اقتصادی اجتماعی برای ۱۳ ماه آینده در افغانستان را ترسیم و شریح کرد. 

با روی کار آمدن طالبان در ماه اوت در افغانستان، این کشور با افت شدید کمک رسانی بین المللی دست و پنجه نرم می کند و برنامه توسعه سازمان ملل متحد ( UNDP ) نیز اعلام کرد در این کشور  ممکن است فقر تا اواسط ۲۰۲۲ همگانی شود. 

وبگردی