شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#واکسن کرونا#ثبت‌نام

حداقل سن دریافت واکسن کرونا در ایران ۳ سال دیگر کاهش یافت

کاهش حداقل سن ثبت‌نام برای تزریق واکسن در اکثر استان‌ها در سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir اعلام شد.

حداقل سن دریافت واکسن کرونا در ایران ۳ سال دیگر کاهش یافت

تزریق واکسن برای پیشگیری از کرونا ضرورت دارد. افرادی که تزریق واکسن دوز اول و دوم را انجام داده اند باید منتظر باشند تا نوبت تزریق واکسن دوز سوم آنها فرا برسد. حداقل سن ثبت‌نام برای تزریق واکسن در بسیاری از استان ها کاهش یافته است. در این مطلب به طور مفصل درباره سن تزریق واکسن کرونا و وضعیت استان های ایران بخوانید.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، کاهش حداقل سن ثبت‌نام برای تزریق واکسن در اکثر استان‌ها در سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir اعلام شد.

از هم‌اکنون، افراد طبق گروه‌های سنی بیشتری می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب فرمایند:

 استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان ، همدان و یزد: متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن

 استان‌های بوشهر و هرمزگان: متولدین ۱۳۷۸ و قبل از آن

 استان‌ مرکزی: متولدین ۱۳۷۵ و قبل از آن

 استان کهگیلویه و بویراحمد: ۱۳۷۰ و قبل از آن

 استان‌های گیلان و مازندران: متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن، و همچنین متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳

 برای ثبت‌نام در هیچ استانی، نیاز به داشتن پرونده بهداشتی نیست.

بنابر اعلام کانال خبری وبدا، از مردم عزیز صمیمانه تقاضا می‌شود برای جلوگیری از ازدحام، معطلی و احتمال انتقال بیماری، قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون حتما از سامانه نوبت بگیرند.

حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا ۳ سال دیگر کاهش یافت

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا سه سال دیگر کاهش یافته است.

در اطلاعیه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: اکنون همه افراد ۳۷ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۳ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را خودشان بلافاصله انتخاب کنند؛ برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

براساس این اطلاعیه، افراد ۲۷ تا ۳۶ سال (متولدین ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۳)  که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

براساس این گزارش، برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، داشتن نوبت از سامانه salamat.gov.ir برای مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن ضروری است. همچنین مراجعان باید صرفا در زمان نوبت به مراکز مراجعه کنند.