شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#پوتین#رئیس جمهوری#سفیر روسیه

روسیه و هند همکاری تسلیحاتی- فضایی را گسترش می‌دهند

روسیه و هند همکاری تسلیحاتی- فضایی را گسترش می دهند

سفیر روسیه در هند اعلام کرد که در جریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به هند در ششم دسامبر (روز دوشنبه)، چندین قرارداد تسلیحاتی و فضایی نیز امضا خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، کوداشف روز شنبه در جمع رسانه ها گفت: امضای چندین سند دوجانبه در عرصه های دفاعی و تسلیحاتی، فضایی، حمل و نقل و علوم در جریان سفر پوتین به هند برنامه ریزی شده است.  

سفیر روسیه در هند اظهار داشت: آنچه که به عرصه های سنتی مهم همکاری های روسیه و هند همچون همکاری های فنی-نظامی مربوط می شود، در این موارد نیز انتظار حرکت رو به جلو می رود.     

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۶ دسامبر (دوشنبه ۱۵ آذر) برای دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند به دهلی نو سفر خواهد کرد.

سفیر روسیه در دهلی نو این ادعا را که هند از روسیه روی برمی گرداند و به غرب گرایش می یابد را بی اساس خواند.  

وی خاطرنشان کرد که طرف های روسی و هندی برای موفق بودن سفر ولادیمیر پوتین به هند تلاش می کنند.  

کوداشف خاطرنشان کرد: روسیه و هند خواستار کمک بدون قید و شرط کشورهای مختلف به افغانستان برای حل مسائل انسانی این کشور هستند.  

وی با بیان اینکه در جریان سفر پوتین به دهلی نو، دیدار وزیران خارجه و دفاع روسیه و هند در فرمت ۲+۲ برگزار می شود، گفت: امیدواریم این دیدار به جستجوی راههای برای پاسخ به چالش های منطقه ای و جهانی کمک کند.  

 سرویس مطبوعاتی کرملین به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیز پوتین در گفت و گو با نارندرا مودی نخست وزیر هند، قرار است در مورد توسعه بیشتر روابط و  مشارکت راهبردی بین دو کشور بحث کند.

سران روسیه و هند در مورد همکاری دو کشور در چارچوب گروه های بریکس (BRICS)، گروه۲۰(G۲۰) و سازمان همکاری شانگهای نیز گفت و گو خواهند کرد.

امضای چندین سند همکاری بین روسیه و هند از دیگر برنامه های این سفر اعلام شده است.

در حالی که قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به کشور هندوستان سفر کند، مساله روابط نظامی و فروش تسلیحات پیشرفته روسی به دهلی نو در کانون توجه برخی تحلیلگران نظامی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از «اوراسین تایمز»، تاریخ سفر پوتین به هند نه تنها مصادف با تحویل اولین سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ است، بلکه همچنین در این سفر مذاکراتی هم با نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره احتمال فروش سامانه‌های موشکی فوق پیشرفته اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ انجام خواهد شد.

اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد در این صورت هند می‌تواند اولین خریدار خارجی سامانه‌های دفاع هوایی اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ روسیه باشد. مقدمات سفر پوتین به هند در جریان است.

هند خریدار عمده تسلیحات روسی است و در دهه های اخیر میلیاردها دلار انواع تسلیحات ازجمله هواپیمای نظامی و ناو هواپیمابر از روسیه خریدار کرده است.  

منبع: ایرنا