فرمانده انتظامی شهرستان ری از آزادسازي 125300 متر مربع از اراضي کشاورزي به ارزش بیش از 1800ميليارد ريال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: در راستاي مقابله و مبارزه با پديده شوم زمين خواري، تحقيقات ميداني و مقابله اي با تغيير کاربري غير قانوني و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهي از زمين هاي کشاورزي بخش ” خاوران” در دستور کار ماموران کلانتری 177 خاور شهر قرار گرفت.
وي افزود: پس از هماهنگي هاي قضائي و با همکاري کارشناسان جهاد کشاورزي این شهرستان و بخشداری منطقه، زمين هاي مورد نظر شناسايي و در اقدامي عملياتي ديوارکشي ها و بنا هاي احداث شده در اين زمين ها تخريب شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ری تصريح کرد: در اين عمليات 125 هزار و 300 متر مربع از اراضي کشاورزي که به تصرف زمين خواران در آمده بود رها سازي و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت.
اين مقام انتظامي ارزش زمين هاي رها سازي شده از چنگ زمين خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از 1800ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: در اين راستا 120 حکم قضائی طی 2 روز به اجرا در آمد.
سرهنگ جلیلیان با اشاره به اين که تجاوز به اراضي ملي و کشاورزي تجاوز به حقوق همه مردم به ويژه نسل آينده اين کشور است، تصريح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهاي غير مجاز در زمين هاي کشاورزي موجب اخلال در خودکفايي کشور در بخش کشاورزي و رواج بيکاري در جامعه خواهد شد.