شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مواد مخدر

سخنگوی گمرک خبر داد:

کشف سه گالن مواد مخدر مایع

سخنگوی گمرک گفت: هفته گذشته بسته‌های مواد مخدر از مرزهای دوغارون (خراسان رضوی)، بندر شهید رجایی (استان هرمزگان)، بازرگان (آذربایجان غربی) و آستارا (استان گیلان) کشف شد.

کشف سه گالن مواد مخدر مایع

به گزارش منیبان از گمرک، سید روح اله لطیفی،سخنگوی گمرک گفت: در هفته گذشته سه کیلوگرم مواد مخدر شیشه که به صورت ماهرانه در محموله ۳۲ کیلوگرمی هویج جاسازی شده بود، در مرز دوغارون توسط مربیان سگ های موادیاب و یگان حفاظت گمرک کشف شد.

وی افزود: در گمرک شهید رجایی استان هرمزگان هم از  از ۶۰ تنور صادراتی به استرالیا ۶۰۰ بسته مواد مخدر جدید (هر تنور ۱۰ بسته تقریبا یک کیلوگرمی) توسط کارکنان گمرک شهید رجایی کشف و ضبط شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: در شمال غرب کشور و در مرز بازرگان استان آذربایجان غربی نیز سه گالن حامل مواد مخدر شیشه مایع شده از یک کامیون، قبل از ورود به ترکیه توسط حراست و تیم‌های مبارزه با مواد مخدر گمرک بازرگان کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین کشف‌های تیم مربیان سگ‌های مواد یاب و واحد های ایکس ری در هفته گذشته، کشف ۱۸۱ کیلوگرم هروئین از یک کامیون گرجی در گمرک آستارا استان گیلان بود.

بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سال ۹۹ بیش از چهار میلیون بازرسی انجام شده که در حوزه مقابله با قاچاق کالا تعداد ۹ هزار و ۴۲۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است.

وبگردی