شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#کرونا#تعداد

اکتبر؛ مرگبارترین ماه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در روسیه


اکتبر؛ مرگبارترین ماه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در روسیه

طبق اطلاعات آماری در روسیه، تنها در طول ماه اکتبر (مهر-آبان) حدود ۶۰ هزار نفر در اثر عوارض بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست دادند و اکنون تعداد کل قربانیان این عفونت به بیش از ۲۸۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، اطلاعات آماری در روسیه گویای این واقعیت است که ویروس کرونا در طول ماه اکتبر سال 2021 (اوایل مهر الی اواسط آبان ماه)، علت اصلی مرگ و میر 58 هزار و 822 نفر از شهروندان روسی بوده که این ماه را به مرگبار‌ترین ماه سال تبدیل کرده است.  

ضمن اینکه پزشکان در خصوص اینکه این عفونت علت مرگ حدود 10 هزار بیمار دیگر بوده نیز مشکوک هستند و بیماری کووید-19 ممکن است علت اصلی مرگ و میر تعداد بیشتری از شهروندان روس باشد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای دیگر بوده و جان خود را از دست داده‌اند، البته تأیید این مطلب نیازمند تحقیقات مضاعف است.

سازمان آمار روسیه همچنین اعلام کرده که طبق اطلاعات رسمی منتشره از سوی دولت،  در طول فصل پاییز تعداد شهروندان روسی که با درآمدی زیر خط فقر زندگی می‌کنند به 16 میلیون نفر رسید که شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن برای برخی اقشار کم درآمد جامع در این مسئله بی‌تأثیر نبوده است.

تعداد کل قربانیان کرونا در روسیه به 280 هزار نفر رسید

طبق گزارش امروز (شنبه) ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، تعداد مرگ و میرهای روزانه ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور همچنان بالا و بیشتر از 1200 مورد است، بطور‌ی که طی یک روز گذشته یک هزار و 215 نفر دیگر جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب، تعداد قربانیان ویروس کرونا در روسیه در کل دوره اپیدمی این عفونت به 280  هزار و 72 نفر افزایش یافته است.

بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو - 93 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ- 57 مورد، در منطقه مسکو - 55 مورد و در منطقه کراسنودارسک نیز 42 مورد گزارش شده است.

طبق گزارش این ستاد، این در حالی است که تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در روسیه روندی تثبیت شده‌تر یافته و طی شبانه روز گذشته 32 هزار و 974 مورد جدید شناسایی شد تا در مجموع تعداد افراد مبتلا به این عفونت به 9 میلیون و 769 هزار و 11 نفر برسد.

دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ و منطقه مسکو همچنان کانون اصلی شیوع بیماری کووید-19 در روسیه هستند. 3 هزار و 356  مورد آلودگی جدید در شهر مسکو، 2 هزار و 528  مورد در شهر سن‌پترزبورگ، 2 هزار و 75 مورد نیز در منطقه مسکو شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به یک میلیون و 17 هزار و 126 نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد شهروندان روس معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 35 هزار و 185 نفر افزایش یافت. در مجموع تعداد شهروندان روس درمان شده به 8 میلیون و 471 هزار و 813 نفر افزایش یافته است. 

انتهای پیام/