شهر خبر

ساده‌ترین دستور تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی از انواع سالادهای خوشمزه و خوش‌طعم است که از مخلوط کردن سبزیجات و یا مواد غذایی مختلف با پاستا تهیه می‌شود که اضافه کردن این مواد به ذائقه شما بستگی دارد.

سالاد ماکارونی - آشپزی - غذا

به گزارش همشهری آنلاین، سالاد ماکارونی محبوب همه است: از بچه‌ها گرفته تا بزرگترها. این سالاد خوشمزه را با ماکارونی فرمی تهیه می‌کنند و در آن معمولاً از خیارشور، ژامبون گوشت یا مرغ، نخود فرنگی، ذرت، گوجه یا هویج و سس مایونز استفاده می‌کنند. طرز تهیه سالاد ماکارونی خیلی ساده است و با توجه به این که پاستا در عرض چند دقیقه پخته می‌شود، وقت زیادی نمی‌گیرد. البته این سالاد خنکش خوشمزه‌تر است، بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف حداقل نیم ساعت آن را در یخچال قرار دهید. بنابراین برای مراسمی مثل تولد می‌توانید سالاد را از شب قبل تهیه کنید و در یخچال بگذارید تا دیگر نگرانی برای غذای تولد نداشته باشید.

در اینجا با دستور تهیه سالاد ماکارونی با کالباس یا همان ژامبون گوشت آشنا می‌شوید که فوق العاده خوشمزه است. البته باید توجه کنید که به خاطر پاستا و سس مایونزش این سالاد کالری نسبتاً زیادی دارد و خیلی هم سیر کننده است. پس بهتر است در مقادیر کمتر مصرف شود. مقادیری که در اینجا گفته شده ۴ کاسه متوسط سالاد می‌دهد.

مواد لازم برای سالاد ماکارونی

ماکارونی فرمی ۲ پیمانه

خیار شور ۱۵۰ گرم

کالباس ۴ ورق

گوجه ۳ عدد

نخود فرنگی ۱/۲ پیمانه

ذرت ۱/۲ پیمانه

سس مایونز ۳/۴ پیمانه

نمک و فلفل دلخواه

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

مرحله اول

ماکارونی‌های فرمی را با توجه به دستور روی بسته‌بندی بپزید و آبکشی کنید.

مرحله دوم

در این مدت کالباس، خیارشور و گوجه را ریز خرد کنید. یکی از گوجه‌ها، مقداری از خیارشور، ذرت و نخودفرنگی را برای تزیین کنار بگذارید.

مرحله سوم

ماکارونی آبکشی شده، خیارشور، گوجه و کالباس خرد شده را داخل کاسه‌ای بریزید. سپس سس مایونز را اضافه کنید.

مرحله چهارم

سالاد را هم بزنید و بچشید و در صورت تمایل نمک و فلفل اضافه کنید. آن را به شکل دلخواه تزیین کنید و یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود، سپس سرو کنید.

نکته‌های کلیدی تهیه سالاد ماکارونی

– می‌توانید به جای کالباس از مرغ پخته یا مرغ سوخاری هم استفاده کنید.

– اگر می‌خواهید سالاد را چند ساعت بعد سرو کنید بهتر است مواد سالاد را از قبل آماده و در زمان سرو سس را اضافه کنید.

– برای چربی کمتر می‌توانید مقداری از سس مایونز را با ماست چکیده جایگزین کنید.

منبع: ایران‌کوک