شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایستگاه#جلوگیری

کاهش ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی برای رفع خطر

کاهش ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی برای رفع خطر

ایستگاه فضایی بین‌المللی برای جلوگیری از برخورد با یک زباله فضایی کاهش ارتفاع داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، "دیمیتری روگوزین"(Dmitry Rogozin) مدیرکل آژانس فضایی روسکاسموس(Roscosmos) روسیه اعلام کرد که ایستگاه فضایی بین‌المللی به مدت سه دقیقه کاهش ارتفاعی ۳۱۰ متری داده است تا از نزدیک شدن به قطعه‌ای از یک فضاپیمای آمریکایی که در سال ۱۹۹۴ به فضا پرتاب شده بود، جلوگیری شود.

او افزود: این مانور اثری بر روی پرتاب موشک سایوز  MS-۲۰ در روز چهارشنبه و اتصال آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی نگذاشت.

زباله‌های فضایی شامل موشک‌های از کار افتاده یا بخش‌هایی از فضاپیماها هستند که در فضا شناورند و خطر برخورد آنها با ماهواره‌ها و ایستگاه فضایی وجود دارد.

این زباله‌های فضایی در روز سه‌شنبه باعث به تعویق افتادن پیاده‌روی فضایی ناسا شدند و این پیاده‌روی را به روز پنجشنبه موکول کردند. در روز پنجشنبه این ماموریت با موفقیت به انجام رسید.

مقامات آمریکایی ماه گذشته اعلام کردند که آزمایش ضد ماهواره‌ای روسیه باعث ایجاد حجم زیادی زباله فضایی در مدار نزدیک به زمین شده است این زباله‌ها ایستگاه فضایی بین‌المللی را به خطر می‌اندازند و خطراتی نیز برای فعالیت‌های فضایی در سال‌های آینده به همراه خواهند داشت.

روسکاسموس در بیانیه‌ای جدا در روز جمعه اعلام کرد که امیدوار است بیل نلسون، رئیس ناسا برای گفتگو در مورد همکاری‌های پیش رو در ایستگاه فضایی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به روسیه سفر کند.

انتهای پیام