شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون اول

اقتصاددان ارشد به عنوان معاون اول صندوق بین المللی پول انتخاب شد


اقتصاددان ارشد به عنوان معاون اول صندوق بین المللی پول انتخاب شد

صندوق بین المللی پول گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد خود را به عنوان دومین مقام بلندپایه این صندوق انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، صندوق بین المللی پول گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد خود را به عنوان دومین مقام بلندپایه این صندوق انتخاب کرد. وی اوایل سال آینده میلادی جایگزین جفری اوکاموتو به عنوان معاون اول رئیس این صندوق خواهد شد.

طبق بیانیه صندوق بین المللی پول، خانم گوپینات قرار بود در ماه ژانویه به سمت خود در دانشگاه هاروارد بازگردد. وی از بخش اقتصاد دانشگاه هاروارد در مرخصی به سر می‌برد.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، گفت: به خصوص با توجه به اینکه همه‌گیری منجر به افزایش مقیاس و دامنه چالش‌های کلان اقتصادی پیش روی کشورهای عضو ما شده است، من معتقدم که گیتا – که در سطح جهانی به عنوان یکی از اقتصاددانان کلان پیشرو در جهان شناخته می‌شود – دقیقاً تخصص لازم برای سمت معاون اول مدیر عامل را دارد. او فرد مناسبی است که در زمان مناسب آمده است.

جورجیوا افزود که صندوق بین المللی پول در حال بازنگری سمت‌ها و مسئولیت های تیم مدیریت خود برای رسیدگی به انتخاب‌های پیچیده سیاسی و مبادلات دشوار پیش روی 190 کشور عضو این صندوق مستقر در واشنگتن است.

گوپینات که تابعیت ایالات متحده و شهروند خارجی کشور هند تیز محسوب می شود، اولین اقتصاددان ارشد زن در تاریخ صندوق بین المللی پول محسوب می‌شود.

جورجیوا گفت که مشارکت گوپینات در امورات صندوق بین المللی پول، به ویژه "رهبری فکری او در کمک به اقتصاد جهانی و این صندوق برای عبور از پیچ و خم ها و چرخش های بدترین بحران اقتصادی زندگی ما" استثنایی بوده است.

گوپینات گفت: در طول سه سال گذشته، من این فرصت را داشته‌ام که از نزدیک تجربه کنم و بخشی از کار بسیار مهمی باشم که توسط صندوق بین‌المللی پول همزمان با تحلیل‌های اقتصادی دقیق و سیاست‌های عمومی انجام شده است.

انتهای پیام/