شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#کارشناسان

آمریکایی‌ها همچنان به دنبال تقویت پایگاه‌های نظامی خود در عراق


آمریکایی‌ها همچنان به دنبال تقویت پایگاه‌های نظامی خود در عراق

یکی از کارشناسان امور امنیتی عراقی از تحرکات آمریکا در راستای تقویت پایگاه‌های نظامی خود در عراق سخن گفت و آنرا در تضاد با اظهارنظرها درباره خروج این نیروها دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «صفاء الاعسم» کارشناس عراقی امور امنیتی از تجهیزات گسترده‌ای خبر داد که نظامیان آمریکایی به مناطق غرب و شمال عراق وارد کرده‌اند که در تضاد با خروج این نظامیان از عراق در پایان سال جاری میلادی است.

وی امروز شنبه اعلام کرد: پایگاه‌های عین الاسد در غرب الانبار و الحریر در اربیل شاهد تحرکات نظامیان آمریکایی است و تجهیزات نظامی و سلاح سنگین زیادی از سوریه به آن وارد شده است که گواهی دهنده تشدید تنش است.

الاعسم گفت: در حالی که در اظهار نظرهای مقامات عراقی و آمریکایی رده بالا بحث خروج نظامیان آمریکایی از عراق است اما حوادث و واقعیت میدانی گواه موضوع دیگری است.

وی بیان کرد: طرف آمریکایی از سرگرم بودن عراقی‌ها به تشکیل دولت و نتایج انتخابات سوء استفاده کرده است. سال جاری میلادی تمام خواهد شد و خبری از خروج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی متحد با آن از عراق در کار نخواهد بود.

ادامه بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که هواپیماهای  ترکیه شامگاه شب گذشته دوبار مناطقی را در استان دهوک در شمال عراق بمباران کردند.

منبع مذکور گفت: این مناطق همواره هدف حملات هوایی ترکیه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/