شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#کره شمالی

آمادگی ارتش آمریکا و کره جنوبی برای جنگ احتمالی با کره شمالی


آمادگی ارتش آمریکا و کره جنوبی برای جنگ احتمالی با کره شمالی

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی با تغییر سیاست نظامی خود در قبال کره شمالی با هدف آمادگی برای جنگ احتمالی با پیونگ یانگ موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، آمریکا و کره جنوبی به بهانه آزمایش های جدید تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری میلادی برنامه های خود برای آماده سازی  در برابر جنگ احتمالی با کره شمالی را به روز رسانی کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و همتای کره جنوبی وی توافق کردند که سیاست نظامی خود  در قبال پیونگ یانگ را تغییر دهند.

با اینحال هنوز پاسخی به این سوال داده نشده که آیا این تغییرات شامل به تعویق افتادن رزمایش های نظامی مشترک میان دو کشور خواهد شد یا خیر.

کره شمالی همواره رزمایش های نظامی میان آمریکا و کره جنوبی را عاملی برای افزایش تنش و تهدیدی برای پیونگ یانگ تلقی می‌کند.

لوید آستین در جلسه مطبوعاتی با همتای کره جنوبی خود صرفا به گفتن این جمله بسنده کرده که هرگونه تصمیمی برای تغییر در سیاست نظامی مشترک در برابر کره شمالی با اطلاع کره جنوبی گرفته خواهد شد.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفت: تهدیداتی که ما با آنها مواجهیم تغییر کرده‌اند و در عین حال سازماندهی نظامی ما و همچنین ساختار دفاعی مشترک ما (با آمریکا) نیز شاهد تغییراتی بوده است.

یک مقام وزارت دفاع که نخواست نامش فاش شود نیز پس از این نشست گفت که وزارتخانه های دفاع هر دو کشور توافق کردند که طرح دفاعی خود (در برابر کره شمالی) را به روزرسانی کرده و با اینحال جزئیات مربوط به این تغییرات در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/