شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ریاست جمهوری#فرانسه#جدید

فرانسه برای سوریه سفیر تعیین کرد


فرانسه برای سوریه سفیر تعیین کرد

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده که برای سوریه، سفیر جدید تعیین کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،ریاست جمهوری فرانسه در تحولی تازه در ارتباط با سوریه اعلام کرده که برای این کشور سفیر تعیین کرده است.

رسانه‌ها گزارش دادند که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه  پنجشنبه گذشته قبل از اینکه راهی منطقه خلیج فارس شود، «بریجت کورمی»، مشاور  امور خارجه در وزارت خارجه فرانسه و سفیر سابق این کشور در لیبی را به عنوان سفیر در دمشق منصوب کرده است.

ناظران و تحلیلگران در واکنش به این اقدام پاریس نوشتند که این اقدام به این معناست که تغییری در سیاست خارجه فرانسه در قبال سوریه ایجاد شده است. بنا به حکم ریاست جمهوری فرانسه، خانم کورمی سفیر این کشور «برای سوریه» و نه در سوریه خواهد بود.

با این حال مخالفان و معارضان دولت سوریه از این بیم دارند که این اقدام ماکرون مقدمه‌ای برای عادی سازی روابط با دمشق بعد از یک دهه باشد.

کشورهای عربی و اروپایی بعد از شروع درگیری در سوریه سال 2011، در حمایتی آشکار از شورشیان و گرو‌ه‌های مسلح سفارت‌خانه‌‌های خود را در دمشق تعطیل و روابط خود با سوریه را قطع کردند.

امارات سال 2018 از عادی سازی روابط خود با سوریه و بازگشایی سفارتش در دمشق خبر داد. بحرین و اردن نیز طی این مدت روابط خود با سوریه را از سرگرفته و برخی از کشورها نیز به دنبال بازگشت این کشور به اتحادیه عرب هستند.

 

انتهای پیام/