شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آموزش و پرورش#معلمان#جدید#وزیر جدید

برنامه وزیر جدید آموزش و پرورش برای استخدام معلمان

یوسف نوری درباره شرایط استخدام معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

برنامه وزیر جدید آموزش و پرورش برای استخدام معلمان

به گزارش منیبان؛ یوسف نوری، وزیر جدید آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش‌های مخاطبان این وزارتخانه، گفت: «در جایی که ما به اضطرار نیاز به جذب نیرو هستیم. باید بهترین نیروها جذب شوند و در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت وارد چرخه تدریس شوند».

او در خصوص نظر خود درباره ماده ۲۸ گفت: «به نظر بنده، در استفاده از ماده ۲۸ و با توجه به شرایط نیروی انسانی آموزش و پرورش، این ماده باید مسیری برای ورود نیروهای نخبه و کلیدی برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد.»

شرایط استخدام معلمان تغییر می‌کند؟

وزیر گفت: «جذب نیرو از طریق دیگر در آموزش و پرورش، به کیفیت آموزش لطمه می‌زند و در نتیجه در اجرای سند تحول به نتیجه نخواهیم رسید. یعنی افراد نخبه‌ای که در سایر دانشگاه‌ها درس خواندند بتوانند هنر معلمی را در این دو دانشگاه بگذرانند و وارد آموزش و پرورش شوند. جذب نیرو از طریق دیگر در آموزش و پرورش، به کیفیت آموزش لطمه می‌زند و در نتیجه در اجرای سند تحول به نتیجه نخواهیم رسید چرا که محور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم است.»

به گفته‌ی وزیر جدید آموزش و پرورش، در ماده ۲۸ هم، بهترین‌ها جذب می‌شوند اما اینکه همه کسانی که در آزمون آموزش و پرورش شرکت کردند، پذیرفته شوند، امکانش نیست. اصلا آزمون و مصاحبه و گزینش برای همین است وگرنه که همه را بدون آزمون جذب می‌کردیم.

منبع: ایلنا

وبگردی