به گزارش برنا از "گاردین"، این دو سناتور آمریکایی در بیانیه خود با اشاره به اینکه آمریکا از جنگ یمن حمایت کرده و عمیقا درگیر آن است خواستار پایان همدستی این کشور با عربستان در جنگ یمن شدند.  
در این بیانیه آمده است که دخالت عربستان در یمن باعث بزرگترین فاجعه انسانی در جهان شده است و اقتصاد این کشور را در مرز سقوط قرار داده است.  
سناتورهای آمریکا افزودند که ابتدا در دولت باراک اوباما و سپس در دولت دونالد ترامپ، آمریکا شریک عربستان سعودی در این جنگ وحشتناک بود. تصمیم دولت جو بایدن رییس جمهوری کنونی آمریکا در اوایل سال جاری برای پایان دادن به حمایت از عملیات نظامی "تهاجمی" به رهبری عربستان سعودی در یمن و معرفی یک نماینده ویژه برای کمک به پایان دادن به این درگیری یک خبر خوب بود اما بحران همچنان ادامه دارد و پیمانکاران دفاعی آمریکایی به خدمات رسانی به هواپیماهای سعودی که در این جنگ نقش دارند ادامه می‌دهند و آمریکا به تازگی فروش تسلیحات جدید به سعودی‌ها را اعلام کرده است.  
سندرز و کانا با اعلام اینکه اگرچه آمریکا قادر به پایان دادن به تمام خشونت‌هایی که آن‌ها را ایجاد کرده نیست اعلام کردند واشنگتن می‌تواند به خدمت رسانی به جنگنده‌های عربستان سعودی پایان دهد و با این کار جان مردم یمن از بمباران‌های عربستان را نجات دهد.  
این قانون گذاران آمریکایی همچنین خواستار فشار دولت آمریکا بر عربستان جهت پایان جنگ یمن و لغو محاصره این کشور شدند.  
این مقامات اذعان کردند که محاصره یمن توسط عربستان ورود سوخت و کالای ضروری مورد نیاز به این کشور را با مشکل جدی مواجه کرده و مردم یمن را با قحطی و گرسنگی مواجه ساخته است.  
برنی سندرز و روهیت کانا در پایان از دولت آمریکا خواستند با انجام گام‌های شجاعانه از جنگ یمن خارج شده و در راستای صلح اقدام کند.  

انتهای پیام/