شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#چین#وزیر خارجه

واشنگتن: حمله چین به تایوان تصمیمی فاجعه بار خواهد بود


واشنگتن: حمله چین به تایوان تصمیمی فاجعه بار خواهد بود

وزیر خارجه آمریکا به رهبران چین هشدار داد که تصمیم حمله به تایوان عواقب وحشتناکی به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترزآنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای با رویترز به رهبران چین هشدار داد که باید با دقت درباره اقداماتشان در قبال تایوان فکر کنند. بلینکن هشدار داد که اگر چین باعث تشدید بحران در تنگه تایوان شود، عواقب وحشتناکی به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه درباره چالش‌های پیش روی دولت بایدن شامل ، توافق هسته‌ای 2015 با ایران، تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین و حتی تنش در اتیوپی صحبت کرد اما به نظر میرسد جدی ترین چالش پیش روی دولت بایدن آرایش تهاجمی این کشور در قبال تایوان باشد. این تنش به حدی جدی است که وزیر دفاع تایوان گفته که تنش با چین به بدترین وضعیت خود طی 40 سال گذشته رسیده است.

بلینکن در پاسخ به این سوال که درصورت حمله چین به تایوان واکنش آمریکا چطور خواهد بود گفت: این یک تصمیم  بالقوه فاجعه بار خواهد بود.

وی موضع واشنگتن مبنی بر "تعهد کامل" آمریکا نسبت به این موضوع که تایوان ابزار لازم برای دفاع از خود را خواهد داشت، را تکرار کرد.

بلینکن گفت: امیدوارم که رهبران چین بسیار با دقت به این موضوع و عدم تشدید یک بحران فکر کنند که به نظرم می‌ تواند عواقب بسیار وحشتناکی برای مردم به همراه داشته باشد و این به نفع هیچکس، از جمله تایوان نیست.

انتهای پیام/