شهر خبر

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس | تغییر تاکتیک آبی ها در دربی و سورپرایز احتمالی مجیدی

استقلالی‌ها امروز پس از چهار تساوی پی درپی، نود و هفتمین دربی پایتخت را با میزبانی از پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند.

استقلال

به گزارش همشهری‌آنلاین، آبی‌پوشان پایتخت امروز از ساعت ۱۶:۱۵ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر از هفته هشتم و در ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان مقابل سرخ‌پوشان پایتخت قرار می‌گیرند تا نود و هفتمین شهرآورد تهران را برگزار کنند.

شاگردان فرهاد مجیدی که در هفته‌های ابتدایی لیگ در صدر جدول قرار داشتند پس از چهار تساوی متوالی با ۱۳ امتیاز در رده پنجم قرار دارند و هرطور شده می‌خواهند از این بازی امتیاز بگیرند تا از شرایط نامناسب هفته‌های اخیر خود فاصله بگیرند. پیروزی در دربی می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برای مجیدی و شاگردانش باشد تا به قهرمانی در نیم‌فصل نزدیک شوند.

پس از آخرین جلسه تمرینی روز گذشته مشخص شد که وریا غفوری نمی‌تواند در این بازی حساس تیمش را همراهی کند و به غیر از او، آرش رضاوند هم بازیکن مصدوم آبی‌ها بود که به تمرینات ملحق شد اما شانس کمی برای قرار گرفتن در ترکیب خواهد داشت.

با نظر فرهاد مجیدی طی دو بازی گذشته برابر نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان، علیرضا رضایی در ترکیب اصلی حضور داشت و او در حضور رشید مظاهری و سید حسین حسینی به ترکیب ثابت آبی‌پوشان رسید. بر خلاف تصورات، مجیدی در این مسابقه حساس تصمیمی برای استفاده از رضایی ندارد و قرار است حسینی دوباره به دروان دروازه برگردد و در این مسابقه حساس حضور داشته باشد.

در خط دفاعی هم استقلال دچار تغییر می‌شود. استقلال با سه مدافع در مسابقات گذشته در مقابل رقبا بازی می‌کرد اما در این مسابقه با نظر مجیدی قرار است که چهار دفاع در ترکیب جای داشته باشند. در این ترکیب حضور سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در قلب خط دفاع و حضور محمد دانشگر در سمت راست به جای وریا غفوری محتمل به نظر می‌رسد. در سمت چپ به احتمال فراوان هم جعفر سلمانی بازی خواهد کرد.

در خط میانی به احتمال زیاد ۴ بازیکن حضور خواهند داشت؛ در کنار روزبه چشمی و مهدی مهدی پور به احتمال زیاد امیرحسین حسین زاده و رضا آذری بازی خواهند کرد. عدم آمادگی کامل رضاوند برای این مسابقه احتمال حضور آذری به عنوان جانشین او را پررنگ‌تر می‌کند تا این بازیکن سورپرایز احتمالی مجیدی در دربی باشد.

زوج خط حمله هم دو بازیکن خارجی استقلال خواهند بود که درحال حاضر کوین یامگا با ثبت سه گل آمار موفق‌تری نسبت به رودی ژستد داشته و این دو در اولین تجربه شهرآورد پایتخت کار دشواری خواهند داشت تا اعتماد کامل هواداران را به دست بیاورند.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی استقلال در دیدار مقابل پرسپولیس به شرح زیر است:

سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، جعفر سلمانی، مهدی مهدی پور، روزبه چشمی، رضا آذری، امیرحسین حسین زاده، رودی ژستد و کوین یامگا