شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#رئیس جمهور#بیمه#دارای

انتقاد از عدم اجرای بیمه توانبخشی و گرانی وسایل توانبخشی معلولان


انتقاد از عدم اجرای بیمه توانبخشی و گرانی وسایل توانبخشی معلولان

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در ارتباط با دیدار رئیس جمهور با جمعی از معلولان و فعالان تشکل‌های افراد دارای معلولیت گفت: در این جلسه به مسائل و مشکلاتی از جمله گرانی وسایل توانبخشی و عدم اجرای کامل بیمه توانبخشی اشاره شد.

علی همت محمودنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به دیدار شب گذشته آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور با جمعی از معلولان و فعالان تشکل‌های افراد دارای معلولیت در محل نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: این دیدار به مناسبت 12 آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار شد.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی معلولان و تشکل‌های فعال در این حوزه گفت: بنده به عنوان نخستین سخنران به گرانی وسایل کمک توانبخشی اشاره کردم که متأسفانه وسایل توانبخشی به حدی سرسام‌آور شده است که تأمین وسایل مورد نیاز معلولان سخت و دشوار شده است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ادامه داد: در دولت گذشته یک میلیارد برای بیمه توانبخشی معلولان اختصاص یافت که متأسفانه تنها 240 میلیون تومان از این رقم هزینه شده است.

محمودنژاد با اشاره حذف 20 مهر به عنوان روز اسکان معلولان و نیازمندان از صفحه رسمی تقویم کشور تأکید کرد: در این جلسه از رئیس جمهور درخواست شد تا نسبت به این موضوع عنایت داشته باشد و نسبت به بازگرداندن این روز به تقویم اقدام لازم انجام شود.

وی همچنین از رئیس جمهور درخواست کرد تا درآمد حاصل از فروش املاک سازمان بهزیستی به جای واریز به خزانه کشور به حساب سازمان بهزیستی واریز تا برای معلولان هزینه شود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین از رئیس جمهور درخواست شد تا جلسات هیئت دولت حداقل سالی یک‌بار برای معلولان و پیگیری موضوعات سازمان بهزیستی برگزار شود.

محمودنژاد همچنین به رسمیت شناخته شدن زبان اشاره، تعیین دستمزد برای رابطبین زبان اشاره و همچنین اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان اشاره کرد و گفت: در جلسه با رئیس جمهور درباره این موارد نیز صحبت شد.

وی افزود: در این جلسه آیت‌الله رئیسی نیز ضمن گرامیداشت 12 آذر روز جهانی حمایت از افراد دارای معلولیت تأکید کرد که دولت از تمام ظرفیت‌های خود برای کاهش آلام معلولان استفاده خواهد کرد چرا که به دور از انصاف است معلولان به جزء درد معلولیت درد دیگری را تحمل کنند.

گفتنی است در این جلسه محمدعلی افشاری، کامران آروان، سجاد سنجری، مهدی قنبری، فریبا مرادی و محبوبه خلوق حضور از فعالان تشکل‌های معلولان حضور داشتند و به سایر مشکلات معلولان در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، اشتغال و ... اجرای ماده 31 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت پرداخته شد.

انتهای پیام/