شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن

حمله تورم به اقتصاد ژاپن

حمله تورم به اقتصاد ژاپن

افزایش هزینه های جهانی و موضوع تورم شرایط را برای اقتصاد ژاپن سخت کرده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری رویترز نوشت با افزایش هزینه های جهانی، کاهش تورم برای ژاپن سخت تر می شود. از آنجایی که قیمت های مصرف کننده در دو دهه گذشته به سختی در ژاپن کاهش یافته است، شرکت ها از ترس از دست دادن مشتریان تمایلی به افزایش قیمت ها ندارند.

این یک درد سر برای سیاستگذاران است که در نهایت می ‌خواهند قیمت ‌ها افزایش یابد زیرا این امر جزء ضروری چرخه مخارج است که به ویژه با وجود افزایش سن و کاهش جمعیت باعث رشد اقتصادی می ‌شود.

اکنون نشانه هایی وجود دارد که حتی شرکت های ژاپنی ممکن است به راه حل استفاده از افزایش قیمت ها نزدیک شوند، زیرا افزایش هزینه های مواد خام و ضعیف بودن «ین» ارز رایج ژاپن، هزینه شرکت ها برای سوخت، دانه های قهوه و گوشت گاو را افزایش می دهد.

نظرسنجی اخیر رویترز نشان داد در حالی که تنها ۱۴ درصد از شرکت های ژاپنی تاکنون هزینه های بالاتری را به مشتریان تحمیل کرده اند، ۴۰ درصد دیگر می گویند که قصد دارند این کار را انجام دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که شرکت‌ های مواد غذایی از کمترین تمایل را برای تحمیل هزینه‌ ها به مشتریان دارند که نشان دهنده ترس آنها از کاهش خریداران است.

پایان/