شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آمریکا#رئیس جمهور

بایدن لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت را امضا کرد


بایدن لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت را امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن منابع مالی مورد نیاز دولت تا اواسط فوریه (اواخر بهمن ماه) تامین خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه لایحه تامین مالی کوتاه مدت دولت را امضا کرد تا مانع از تعطیلی فعالیت هایی دولت پیش از ضرب الاجل تعیین شده شود.

 

مجلس سنای آمریکا نیز روز پنجشنبه با تصویب لایحه تامین منابع مالی مورد نیاز دولت ایالات متحده، عملا مانع تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت شده است.

لایحه پیشنهادی، منابع مالی دولت بایدن را تا اواسط فوریه تامین خواهد کرد. برخی از جمهوریخواهان سعی کردند تا رای گیری درباره این لایحه را به تاخیر بیندازند که تلاش آنها موفقیت آمیز نبود.

این لایحه با 69 رای موافق در برابر 28 رای مخالف به تصویب سنای آمریکا رسیده و منابع مالی مورد نیاز دولت را تا 18 فوریه تامین خواهد کرد.

اکنون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فرصت کافی را دارد تا این لایحه را امضا کند. این لایحه پیش از این نیز با 221 رای موافق در برابر 212 رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود.

کنگره با یک ضرب الاجل مهم دیگر نیز روبرو است و آن سقف استقراض دولت فدرال است. دولت آمریکا به محدودیت استقراض 28.9 تریلیون دلاری نزدیک می شود که بر اساس برآورد وزارت خزانه داری تا 15 دسامبر به این محدودیت خواهد رسید. اگر کنگره با افزایش سقف استقراض دولت موافقت نکند، بخشی از فعالیت های دولت بایدن پس از این تاریخ متوقف شده و دولت آمریکا از نظر اقتصادی ورشکست خواهد شد.

انتهای پیام/