شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#آمریکا

تا اوایل سال ۲۰۲۲؛

آمریکا: روسیه در تدارک تهاجمی چندوجهی علیه اوکراین است

آمریکا: روسیه در تدارک تهاجمی چندوجهی علیه اوکراین است

همزمان با اوج گیری تنش های واشنگتن-مسکو درباره اوکراین و در میانه تلاش ها برای تدارک دیدار بایدن-پوتین، نهادهای اطلاعاتی آمریکا اتهام جدیدی را علیه روسیه مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمریکا و متحدانش در تلاشی هدفمند، روسیه را به رفتار تهاجمی علیه اوکراین متهم و حتی تهدید می کنند چنانچه مسکو به دنبال اقدام نظامی علیه کی یف باشد؛ با پاسخ قاطع آنها مواجه خواهد شد.

در ادامه همین اتهام ها، روزنامه واشنگتن پست از گزارش ارائه شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا خبر داد که در آن مدعی شده اند که روسیه تا اوایل سال میلادی ۲۰۲۲، در تدارک تهاجمی چندوجهی علیه اوکراین است.

ادعا می شود که این حمله شامل ۱۷۵ هزار نیروی نظامی روس خواهد بود که حدود دو برابر تعدادی است که در رزمایش بهاره روسیه در مجاورت مرزهای اوکراین حضور داشتند. حتی با استناد به تصاویر ماهواره ای، گفته می شود که نیروهای روس که به تانک و تجهیزات توپخانه ای مجهز هستند؛ در چهار نقطه از مرز اوکراین مستقر شده اند.

همچنین در برخی مناطق، نیروها تجهیزات نظامی را رها کرده اند تا در صورت لزوم قابلیت حمله واکنش سریع را داشته باشند.

مسکو اما، در مقابل، تاکید می کند که جابجایی نظامی در تمامیت ارضی روسیه، تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای مجاور نیست حال آنکه، از وجود نشانه ها مبنی بر اینکه اوکراین قصد دارد با اتکا به حمایت و تجهیزات غربی، مناقشه منطقه دونباس را با اقدام نظامی حل و فصل کند؛ بیمناک است. از سوی دیگر، الحاق اوکراین به ناتو که به استقرار تجهیزات نظامی پیمان آتلانتیک شمالی در مجاورت مرزهای روسیه منجر می شود؛ خط قرمز مسکو است.

در این میان، با بالاگرفتن تنش ها و لفاظی های آمریکا علیه روسیه، جو بایدن و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهور دو کشور در تدارک گفتگو با یکدیگر هستند تا آنگونه که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ادعا می کند، روابط دو کشور به مسیری قابل پیش بینی و باثبات بازگردد هرچند به گفته سرگئی لاوروف همتای روس، اقدامات اخیر واشنگتن، دو کشور را به سمت و سوی مخالف سوق می دهد.