شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آفریقا#الجزایر#وزیر خارجه

وزیر خارجه الجزایر؛

رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه طلبی در شمال آفریقا است

رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه طلبی در شمال آفریقا است

وزیر خارجه الجزایر ضمن انتقاد شدید از امضای توافقنامه های امنیتی و نظامی میان مغرب و رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: صهیونیستها به دنبال توسعه طلبی در شمال آفریقا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر سخنانی را در خصوص عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی و نیز امضای توافقنامه های دوجانبه با تل‌آویو مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه الجزایر در این خصوص گفت: رژیم صهیونیستی اهداف توسعه طلبانه ای را در شمال آفریقا دنبال می کند. این رژیم به همین منظور به حمایت از مغرب در شمال آفریقا می پردازد.

این مقام الجزایری گفت: الجزایر همسایه نزدیک مغرب است و هر اقدامی که مقامات مغرب در راستای ائتلاف نظامی مخرب با رژیم صهیونیستی انجام دهد، این کشور را از الجزایر و مردم آن دور می سازد.

لعمامره تأکید کرد: ما معتقدیم که کشورهای عربی به جای کمک به رژیم صهیونیستی برای توسعه طلبی آن در مناطق مختلف، به احقاق حقوق فلسطینیان کمک کنند. گفتنی است، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش در سفری چند روزه وارد کشور «مغرب» شد. مقامات مغربی نیز در راستای سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال گرمی از گانتز به عمل آوردند. سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رباط و استقبال مقامات مغربی از وی واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت.

در همین ارتباط، کمیته‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای مشترک به سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به «رباط» پایتخت مغرب واکنش نشان دادند. کمیته های مقاومت تأکید کردند: گانتز یک جنایتکار جنگی بوده و سفر او به مغرب محکوم است.

در همین حال، مردم مغرب در اعتراض به سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شهر رباط دست به برگزاری تظاهرات زدند. مغربی‌ها در جریان تظاهرات مذکور با سر دادن شعارهایی سفر بنی گانتز به رباط را به شدت محکوم کردند. تظاهرات کنندگان خواستار قطع روابط مغرب با رژیم صهیونیستی شدند.