شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#جدید#پوتین

خبر جدید روسیه از مذاکرات پوتین و بایدن/ ایران دستور کار مهم این دیدار شد!

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا، در روزهای آینده در فرمت نشست مجازی با یکدیگر گفت و گو می کنند و موضوع برجام و ایران در بین مسائل مهم بین المللی در دستور کار مذاکرات سران دو کشور قرار دارد.

خبر جدید روسیه از مذاکرات پوتین و بایدن/ ایران دستور کار مهم این دیدار شد!

به گزارش منیبان؛ اوشاکوف روز جمعه در نشستی خبری در مسکو گفت: رئیس جمهوری روسیه با همتای آمریکایی خود در روزهای آینده نشستی مجازی برگزار می کند و برای اعلام تاریخ باید منتظر توافق در مورد همه پارامترهای این گفت و گو بنشینیم.

وی خاطرنشان کرد که نشست ویدئویی سران روسیه و آمریکا پیش از سفر پوتین به هند صورت می گیرد که برای روز ۶ ماه دسامبر جاری (روز دوشنبه هفته آینده) برنامه ریزی شده است.  

 دستیار رئیس جمهوری روسیه در مورد دستور کار نشست مجازی سران روسیه و آمریکا گفت: دستور کار مذاکرات آشکار است و این دیدار در واقع تماس مهم در ادامه مذاکرات ژنو خواهد بود که روز ۱۶ ماه ژوئن برگزار شد.

در این مذاکرات، روند اجرای توافق های سران روسیه و آمریکا بررسی خواهد شد. دو طرف در مورد وضعیت غیررضایتبخش روابط دوجانبه و مسائل مهم دستور کار بین المللی ازجمله وضعیت افغانستان، مساله ایران و بحران اوکراین و مسائل لیبی و سوریه گفت و گو خواهند کرد.  

 به گفته وی، پوتین و بایدن درخصوص مسائل مربوط به ثبات راهبردی و نیز پیشنهاد روسیه برای برگزاری اجلاس سران پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت گفت و گو می کنند.  

 اواخر آبان ماه مقامات ارشد در مسکو اعلام کردند ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بایدن رییس جمهوری آمریکا احتمالا پیش از پایان سال میلادی جاری با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وبگردی