مجید افلاکی، سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو، درباره برگزاری رقابت‌های انتخابی و نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: دستمریزاد می‌گویم به تک‌تک مربیانی باشگاهی که این تکواندوکاران جوان را در این سال‌ها ساختند و حالا آنها را در اردوی تیم ملی بزرگسالان می‌بینیم. فقط امیدوارم این تکواندوکاران مانند یک جرقه و یا حادثه نباشند و موفقیت‌شان ادامه‌دار باشد. امیدوارم کادر فنی هم در میادین مهم به این تکواندوکاران جوان میدان بدهند. نیاز به جوانگرایی داریم و در این خصوص باید کشورهای پیشرفته را الگو خودمان قرار دهیم.

وی با اشاره به نتیجه‌گرا بودن جامعه ورزش اضافه کرد: درست است نتیجه‌گرا هستیم ولی این موضوع نباید ما را از جوانگرایی و پوستاندازی غافل کند. مشکل این نیست که خانواده ورزش و یا تکواندو نتیجه‌گراست، در ورزش قهرمانی طبیعتا نتیجه مهم است. ضعف ما اینجاست که در این سال‌ها هرگز سمت پشتوانه سازی نرفتیم. جوانگرایی اصول دارد و اصولش هم همین است که کنار تیم اصلی یک تیم تحت عنوان تیم دوم مورد حمایت باشد و حتی در برخی مسابقات هم از این نفرات استفاده کنیم، کاری که در گذشته انجام دادیم اما الان اینطور نیست.

افلاکی در پاسخ به این سوال که با شرایط فعلی آیا می‌توان امیدوار بود که تکواندو ناکامی المپیک را در مسابقات جهانی جبران کند؟ گفت: بعید می‌دانم. این بازیکن‌ها شگفتی ساز انتخابی بودند ولی هنوز تجربه لازم برای درخشش در مسابقات بزرگی چون رقابت های جهانی را ندارند.

انتهای پیام// 3