جواد مولانیا بازیگر، کارگردان و مجری که در کارنامه هنری‌اش سریال "هم سایه"، نمایش خشکسالی و دروغ، خانه عروسک، هوراشیو و... را دارد در خصوص نمایش جدیدش به نام دن کیشوت که روی صحنه است گفت: این نمایش در واقع دن کیشوتی است که میخاییل بولگاکف از روی رمان دن کیشوت اصلی که میگل سروانتس ساآودرا  نوشته است در واقع نوشته شده است. تقریبا 40 روز با ساعت های طولانی تمرین می کردیم و بعد از 40 روز با 14 تا بازیگر و نوازنده تبدیل شد به این اجرای صحنه ای که می بینید و هر شب خداروشکر سالنمان ظرفیتش پر می شود و سولد اوت می کنیم و فقط سه روز دیگر به پایان نمایش باقی مانده است.

مولانیا در خصوص انتخاب بازیگرانش گفت: برخی از بچه ها را که قبلا با آنها همکاری داشته ام و دو نفر دیگر را هم میثم عبدی که نقش دن کیشوت را بازی می کرد معرفی کرده است میثم عبدی بازیگری است که من برایش همیشه بازی کردم و او هم کارگردان است.او را برای نقش دن کیشوت آورده ام و مرتضی علیدادی را هم از قبل می شناختم که نقش سانچو را بازی می کند و بچه های دیگر را هم برخی با دوستان و فراخوان هایی که دادیم انتخاب شدند و در نهایت این گروه شکل گرفت و حاصلش چیزی شد که شما ملاحظه می فرمایید. 

این کارگردان درباره اینکه آیا از نظرش کار کردن در شراطی فعلی ریسک نبود اظهار داشت: ریسک بود ولی به هرحال همه ی زندگی ما در این شرایط کرونا ریسک و خطر است ولی این عشقی که بچه ها و خود من به صحنه و هنر تئاتر داشتیم باعث شد که این خطر را به جان بپذیریم، بخصوص در آن پیک های اصلی کرونا تمرین کردن دو سه تا از بچه های ما متاسفانه کرونا گرفتند و چند روز کار تعطیل می شد ولی دوباره از سر گرفتیم و نتیجه آن را در واقع شیرین دیدیم و این محصول عشق و علاقه بچه ها نسبت به تئاتر است.

این مجری درخصوص اینکه با چه شرایط و ویژگی هایی سالن نوفل را انتخاب کرده است تصریح کرد: سالن نوفل لوشاتو به دلیل تجربه ی موفقی که در گذشته داشتم از من دعوت کرد که در سالنش یک نمایش کار کنم و خوب نوع این سالن شبیه به این بلک باکس بودن را دوست دارم یعنی شبیه به تماشاگری که در یک سو قرار دارد و این تیرگی فضای دور برایم خیلی جذاب بود و از اینکه تماشاگر بالاتر از بازیگر و صحنه است، خود این برای من جذاب بود و دوست داشتم که در این فضا کار کنم.

مولانیا درباره بازگشت سرمایه از این نمایش گفت: خودم سرمایه گذاری کردم و بچه ها با عشق و علاقه آمدند و قرار شد که کار کنیم و ببینیم در نهایت چه اتفاقی می افتد و کسی برای اینکه بخواهد سرمایه گذاری کند یا نفع اقتصادی داشته باشد نیامده بود چه بازیگران و چه خود من همگی به صورت دلی آمدیم و بصورت عاشقانه این کار شکل گرفت و تبدیل به نمایش دن کیشوت شد.

دن کیشوت

جواد مولانیا در پایان درخصوص رضایت مخاطبان از وضعیت فعلی و این نمایش اظهار کرد: به نظر من خداروشکر مخاطبان کار را دوست داشتند و این صندلی های پر نشان از این دارد. تبلیغ آنچنانی هم نکردیم و دوستان عزیز و سلبریتی ای که تبلیغ کردند خودشان از روی محبت و دوستی و لطفی که به من و تئاتر داشتند این کار را انجام دادند. البته نظر مخالف هم داشتیم، اشکالی هم ندارد اما خب اکثریت تماشاگران راضی بودند  و حتی کسانی که ما نمی شناختیمشان  هر شب برای ما تبلیغ می کردند.

دن کیشوت

انتهای پیام//