شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اروپا

پیشنهادات دقیق ایران واصرار اروپا برای بازگشت به پایتخت‌ها و خرید زمان

مذاکرات میان هیات‌های مذاکره کننده ایران و نمایندگان۱+۴ در حالی در وین در جریان است که تیم ایران پیشنهادات دقیق و مفصلی به طرف مقابل ارائه کرده و از سوی دیگر طرف اروپایی برای بازگشت به پایتخت‌ها و خرید زمان اصرار دارند.

پیشنهادات دقیق ایران واصرار اروپا برای بازگشت به پایتخت‌ها و خرید زمان

به گزارش منیبان؛ روند مذاکرات هسته ای در وین میان ایران و ۱+۴ همچنان در جریان است و تیم‌های مذاکره کننده در کارگروه‌های مختلف مشغول بررسی جزئیات هستند.

تیم ایرانی برخلاف پیش بینی برخی طرف‌های مذاکره کننده به ویژه تیم‌های اروپایی با پیش‌نویس‌های دقیقی در مذاکرات وین حاضر شده و پیشنهادات کاملی را برای حصول نتیجه در دستور کار قرار داده است. متون پیشنهادی ایران به دقت و در انطباق کامل با مفاد توافق سال ۲۰۱۵ تنظیم شده‌اند و بر مبانی مشترک مندرج در این توافق استوار هستند.

این در حالی است که مذاکره کنندگان سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در مواجهه با پیش نویس‌های جامع ایران، غافلگیر شده و تلاش می‌کنند با تعویق در مذاکره، ادامه گفت وگو را با اخلال مواجه کنند.

بر اساس اطلاعات موجود، اروپایی‌ها در این مذاکرات تنها مطالبات آمریکا را به عنوان مطالبه در دستور کار داشته، اما منطق جامع تیم ایرانی برای حل عملی مسائل، سه کشور اروپایی را با معضل عدم توانایی تصمیم گیری مواجه کرده است.

طراحی تیم مذاکره کننده جدید ایران بر خلاف گذشته و گفت و گو در موضوع امتیازات فراهسته‌ای، بر اساس تمرکز دقیق برای رفع تحریم‌ها و تعهدات قانونی مبتنی بر توافق ۲۰۱۵  استوار شده و همین مساله باعث شده برخی طرف‌های مذاکره کننده خواهان تعویق مذاکرات شوند.

نکته قابل توجه این است که تیم ایرانی در کنار مباحث کلی هسته‌ای، تمرکز دقیق و کاملی پیرامون رفع تحریم‌ها داشته و همین مساله ابتکار عمل را در برابر انگلیس، فرانسه و آلمان، نصیب مذاکره کنندگان ایران کرده است.

همزمان و با مشخص شده ضعف اروپا در تصمیم‌گیری روی پیش نویس‌های ایران باعث شده تا برخی طرف‌های حاضر در وین با فضاسازی رسانه‌ای تلاش کنند، برای طرف مقابل زمان بخرند.

وبگردی