شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپایی

دیپلمات ارشد: بن بستی در مذاکرات نمی بینیم/اروپایی ها رویکرد حداقلی دارند


دیپلمات ارشد: بن بستی در مذاکرات نمی بینیم/اروپایی ها رویکرد حداقلی دارند

یک دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه «بن بستی در مذاکرات نمی بینیم»، گفت: اروپایی ها رویکرد حداقلی دارند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک دیپلمات ارشد ایرانی به خبرنگار تسنیم گفت: ما بن بستی را در مذاکرات وین نمی بینیم. ما به طرفهای دیگر متون پیشنهادی مشخص و ملموس داده ایم و آنها را تشویق کرده ایم تا با پاسخ های کتبی یا ایده های جدید بیایند. آنها نمی توانند با انگشت اتهام به سمت ایران، انفعال و بی عملی خود را توجیه کنند.

این دیپلمات ارشد که خواست نامش فاش نشود گفت: متونی که ما پیشنهاد داده ایم حداکثری نیستند، اما سه کشور اروپایی در پایبندی به تعهدات برجامی خود حداقلی هستند. آنها نهایتا باید به تعهدات خود عمل کنند و به توافق پایبند باشند. ما همچنان آماده تعامل با حسن نیت و جدیت هستیم و انتظار داریم که طرف های دیگر نیز چنین کنند.

 

در همین حال یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت: اگر سه کشور اروپایی تبعیت از امریکا‌ در میز مذاکره، و همچنین بازی مقصرسازی خود را متوقف کنند، و بجای آن بر یافتن زمینه های مشترک به طور واقعی تمرکز کنند، قطعا رسیدن به توافق ممکن خواهد بود. 

این منبع افزود: سه کشور اروپایی یا اراده کافی سیاسی ندارند یا اینکه فاقد ظرفیت لازم برای پرداختن به مشکلاتی هستند که به‌واسطه نقض برجام و قطعنامه 2231 توسط آمریکا ایجاد شده اند.

انتهای پیام