شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#انرژی

معاهده «وادی عربه» باید لغو شود

معاهده «وادی عربه» باید لغو شود/ کابوسی که رژیم صهیونیستی را آشفته کرده است/ مصاحبه با دو فعال اردنی

فعالان اردنی با ننگین خواندن توافق اخیر انرژی میان امان و تل‌آویو با تامین مالی امارات بر ضرورت لغو معاهده سازش میان اردن و رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند.

به گزارش مشرق، «لیث شبیلات» معارض برجسته اردنی در گفتگو با تسنیم به انتقاد از توافق گازی میان اردن و رژیم صهیونیستی پرداخت و آن را توافق ننگین خواند. وی توافق جدید میان اردن و رژیم صهیونیستی برای مبادله انرژی و آب با نظارت آمریکا و حمایت مالی دولت امارات را محصول معاهده سازش «وادی عربه» خواند و گفت از یک ارتباط غیرقانونی، چیزی جز موضوع غیرقانونی ایجاد نمی‌شود.

شبیلات درباره توافقات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت هدف از توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی موسوم به توافق آبراهام، سیطره صهیونیست‌ها برای کشورهای عربی و اسلامی است.

خانم«هند حاکم الفایز» فعال سیاسی و نماینده سابق پارلمان اردن هم در گفتگو با خبرنگار تسنیم در دمشق تاکید کرد توافقاتی که میان اردن و رژیم صهیونیستی امضا می‌شود، فرعی از اصل است. اشاره وی به معاهده ننگین «وادی عربه» میان امان و تل آویو است.

الفایز خواستار لغو  معاهده ننگین و خفت بار «وادی عربه» شد و تاکید کرد کابوسی که رژیم صهیونیستی را آشفته کرده، تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم‌های عربی نیست، چرا که عادی سازی روابط از سوی این رژیم‌های سرسپرده و ذلیل از نظر اسرائیل یک امر مسلم است. بلکه آنچه رژیم صهیونیستی و سرانش را آشفته کرده، مخالفت در حال گسترش بیشتر ملت‌های عربی و اسلامی با این رژیم سرطانی جعلی است.

وی تصریح کرد رژیم صهیونیستی همانند یک ویروس در جسم باقی خواهد ماند و هیچ تلاشی نمی‌تواند چهره این رژیم جعلی را بزک کرده و بهبود بخشد و تلاش‌ها برای اینکه این رژیم را بخشی از منطقه ما قرار دهند، بیهوده خواهد بود، بدون شک ما از شر این رژیم خلاص خواهیم شد.

منبع: تسنیم