محمود خوردبین، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در خصوص وضعیت حال حاضر سرخ‌پوشان به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: پرسپولیسی ها در چند بازی نتوانستند نمایش خوبی را ارائه بدهند و چند تساوی متوالی را کسب کردند اما در دو مسابقه اخیر بازی و نمایش مطلوبی را از پرسپولیس شاهد بودیم و نمایش اخیر این تیم ما را برای بازگشت پرسپولیس به روزهای اوج امیدوار کرد.

وی در ادامه در مورد دربی امروز سرخابی‌ها تصریح کرد: دربی بازی روحی و روانی است و هر تیمی بتواند از این جهت بهتر کار کند می تواند شانس بیشتری برای پیروزی و موفقیت داشته باشد، پوئنی که پرسپولیس در حال حاضر از آن بهره‌مند است و می توان امیدوار بود پرسپولیس با تکیه بر توان فنی و شرایط روحی و روانی بهتری که در مقایسه با حریفش دارد برنده این بازی لقب بگیرد. به نظرم اگر پرسپولیس در دربی مثل نیمه دوم دو بازی اخیرش بازی کند، شانس زیادی برای برد دارد.

خوردبین با اشاره به سابقه خودش در این دیدار به خبرنگار برنا گفت: بازی‌های زیادی را به عنوان بازیکن و سرپرست در دربی حضور داشتم همیشه دو بازی برایم از بازی‌های دیگر جذاب‌تر بوده است. اولین بازی مربوط به زمانی بود که بازیکن پرسپولیس بودم و موفق شدم گل قشنگی را در این دیدار به ثمر برسانم. بازی دیگر مربوط به سرپرستی ام در پرسپولیس است که با گل کریم باقری بازی را دو بر یک بردیم. آن زمان گل کریم با شوت غیرقابل مهارش آن قدر برایم جذاب بود که نتوانستم خودم را کنترل کنم و از خوشحالی به هوا پریدم!

از او در مورد واکنش‌های جالبی که در دربی‌های مختلف از سوی نیمکت نشینان پرسپولیس تجربه کرده سوال کردیم که چنین پاسخ داد: هیچ کس به اندازه علی پروین نمی تواند روی نیمکت مربیگری خودش را کنترل کند. او در زمان بازی اش هم در زمین هم به بهترین شکل ممکن رفتار و واکنش های کنترل شده ای داشت و خیلی ها تعجب می کردند در زمان سرمربیگری اش در پرسپولیس در هیجانی ترین لحظات و اتفاقات خودش را به بهترین شکل ممکن کنترل می کرد. به نظرم فقط پروین می تواند این طور آرام روی نیمکت بنشیند. 

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه در مورد غایب اصلی این دربی خاطرنشان کرد: بزرگترین غایب این بازی بزرگ هواداران است. تماشای این دیدار در استادیوم لذت خاصی دارد که این بار هم شرایط برای حضور هواداران در ورزشگاه میسر نشد. هیجان و لذت حضور در استادیوم برای دربی خیلی بالا است. ای کاش با حضور تماشاگران این هیجان برای هواداران دو تیم ایجاد می شد.

از خوردبین در مورد پیش‌بینی‌اش از نتیجه این دیدار و این که شانس کدام بازیکن را برای گلزنی بیشتر می‌داند سوال کردیم که او چنین پاسخ داد: فکر می کنم پرسپولیس با تفاضل یک گل می تواند برنده دربی باشد. در مورد گلزنی احتمالی هم به نظرم مهدی عبدی و عیسی آل کثیر از شانس زیادی برای گلزنی برابر استقلال برخوردار هستند.

سرپرست پیشین پرسپولیس برای بازیکنان تیم توصیه ویژه‌ای داشت و گفت: پرسپولیس از هر جهت شایستگی پیروزی در این دیدار را دارد و می تواند با تکیه بر توان فنی خوب و تجربه و توانمندی نیروهایش بازی را به سود خود به پایان برساند. هواداران اگرچه در ورزشگاه حضور ندارند اما به طور قطع انرژی مثبت خود را به تیم می فرستند تا پیروزی شیرینی را تجربه کنند. اگر بازیکنان در این دیدار مثل دو بازی قبلی خود توپ را در زمین به گردش درآوردند، پیروزی شان حتمی خواهد بود.

انتهای پیام// 4