بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد ایران خودرو طی یک ماهه آبان تولید بیش از هزار و 600 دستگاه تارا را نهایی کرده است.

تولید این تعداد تارا در مقایسه با تیراژ تولید این خودرو در اولین ماه از فصل پاییز از رشد بیش از 81 درصدی حکایت دارد.

خودروساز ساکن کیلوکتر 14 جاده مخصوص در مهرماه بیش از 900 دستگاه تارا تولید کرد.

تولید تارا از فروردین ماه تا پایان هشتمین ماه از سال جاری تنها یک بار آن هم در مردادماه با افت همراه بوده است و در باقی ماهها روند تولید این خودرو همواره رو به رشد بوده است. حال نگاهی بیندازیم به وضعیت تولید این محصول نوبرانه ایران خودرو تا ببینیم در بازه زمانی یاد شده چه روندی را طی کرده است؟

فروردین ماه ایران خودرویی ها تولید 34 دستگاه تارا را نهایی کردند. دومین ماه از سال جاری آبی های جاده مخصوص تولید بیش از 150 دستگاه تارا را عملیاتی کردند. بنابراین در اردیبهشت به نسبت فروردین ماه امسال تولید تارا بیش از 340 درصد رشد را به خود دیده است. این خودروساز در آخرین ماه از فصل بهار بیش از 400 دستگاه از محصول نوبرانه خود را در خطوط تولید تکمیل کرد. مقایسه تیراژ تولید خرداد با ماه قبل از آن از رشد تولید حدود 165 درصدی حکایت دارد. غول آبی جاده مخصوص در تیرماه امسال حدود 420 دستگاه تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کرد.با توجه به فاصله اندک میان تیراژ تولید در خرداد و تیر این خودروساز توانست تنها 7 درصد تولید تارا را در چهارمین ماه از سال جاری به نسبت ماه پیش از آن افزایش دهد.

مرداد ماه با توجه به تعطیلات دو هفته ای ایران خودرو به منظور اورهال کردن خطوط تولید، تولید این محصول نوبرانه با افت 30 درصدی به نسبت تیرماه مواجه شد. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در دومین ماه از فصل تابستان تولید حدود 300 دستگاه تارا را نهایی کرد. طی شهریورماه بیش از 700 دستگاه تارا تولید شد با توجه به کاهش تولید مرداد شاهد جهش بیش از 130 درصدی در آمار تولید شهریور به نسبت ماه پیش از آن هستیم.

اولین ماه از فصل پاییز آبی های جاده مخصوص بیش از 900 دستگاه تارا تولید کردند. در مهرماه بعد از تیر شاهد دومین رشد اندک  تولید تارا بودیم. غول آبی جاده مخصوص در هفتمین ماه از سال جاری به نسبت شهریورماه رشدی حدود 28 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

اما همان طور که اشاره شد در آبان با تولید بیش از هزار و 600 دستگاه تارا شاهد رشد بیش از 81 درصدی به نسبت مهر 1400 بودیم تا سومین رشد اندک تولید ماهانه تارا رقم بخورد.