شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

اولین تصاویر از نسل جدید جنسیس G90، رقیبی برای بنز S کلاس

اولین تصاویر از نسل جدید جنسیس G90، رقیبی برای بنز S کلاس

از آنجایی‌که جدیدترین نسخه سدان پرچم‌دار جنسیس G90 در سال 2018 معرفی شد، هنوز خودرویی تازه و مدرن احساس می‌شود اما این خودرو نسل دوم نبود بلکه یک فیس‌لیفت بزرگ از نسل اول G90 بود که اواخر سال 2015 معرفی شده بود یعنی همان زمانی که هیوندای تازه جنسیس را به برندی مستقل تبدیل کرده بود.

به گزارش تحریریه، از آنجایی‌که جدیدترین نسخه سدان پرچم‌دار جنسیس G90 در سال 2018 معرفی شد، هنوز خودرویی تازه و مدرن احساس می‌شود اما این خودرو نسل دوم نبود بلکه یک فیس‌لیفت بزرگ از نسل اول G90 بود که اواخر سال 2015 معرفی شده بود یعنی همان زمانی که هیوندای تازه جنسیس را به برندی مستقل تبدیل کرده بود. حال نسل دوم G90 با تغییراتی بزرگ و کلی آماده شده تا به جنگ آلمانی‌ها برود.

نسل جدید G90 از همان زبان طراحی آشنای جنسیس بهره می‌برد که جلوپنجره تاجی شکل و چراغ‌های جلوی دوخطی از ویژگی‌های آن است. همچنین در این خودرو از کاپوتی استفاده شده که بخشی از گلگیرهای جلو را هم شامل می‌شود تا با حذف شکاف‌های قابل‌مشاهده کاپوت، نمای شسته رفته‌تری ایجاد گردد. با نگاهی به پروفیل جانبی خودرو، دو چراغ راهنمای LED خطی بزرگ که به‌موازات چراغ‌های جلو روی گلگیر جلو کشیده شده‌اند جلب‌توجه می‌کنند. دستگیره‌های در مخفی، رینگ‌های 20 اینچی جدید متمایز و طراحی چشمگیر ستون C هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت هستند. 

بخش عقبی G90 طراحی کاملاً جدیدی دارد که در آن از چراغ‌های عقب دوخطی دیگر محصولات جنسیس خبری نیست و در عوض طراحان در این قسمت دو نوار LED باریک را در کل عرض خودرو کشیده‌اند. بااین‌حال، اسپویلر یکپارچه در بالای درب صندوق و سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای در پایین بسیار شبیه به نسل قبلی هستند. نسل جدید G90 علاوه بر نسخه استاندارد، یک نسخه کشیده هم خواهد داشت که فاصله محوری آن 190 میلی‌متر بیشتر از نسخه معمولی است و فضای پای سرنشینان عقب را افزایش می‌دهد. در تصاویر، نمونه آبی‌رنگ همین نسخه کشیده است. 

جنسیس فعلاً نه مشخصات فنی نسل جدید G90 را منتشر کرده و نه تصاویری از داخل آن ارائه کرده است ولی احتمالاً در هفته‌های آینده خواهیم توانست داخل آن‌را ببینیم. این خودرو در بازارهای مثل کره جنوبی با مدل 2022 عرضه می‌شود و با مدل 2023 راهی بازار ایالات‌متحده خواهد رسید. به گفته جنسیس اما نسل جدید G90 در اروپا عرضه نخواهد شد.

 

منبع: چرخان

پایان/