شهر خبر

آقازاده معروف بالاخره حرف خود را به کرسی نشاند!

دادگاه تجدید نظر در لیبی اعتراض سیف الاسلام پسر معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور به حذف نامش از فهرست نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و بازگشت وی به مبارزات انتخاباتی را که قرار است ۲۴ دسامبر برگزار شود، پذیرفت.

آقازاده معروف بالاخره حرف خود را به کرسی نشاند!

به گزارش منیبان؛ خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری «بوابه افریقیا الاخباریه» گزارش داد که دادگاه استیناف«سبها» حکم بازگشت سیف الاسلام قذافی به مبارزات انتخاباتی را صادر کرد.

تلویزیون الجماهیریه نزدیک به پسر قذافی، پذیرش اعتراض سیف الاسلام به حذف نامش از فهرست انتخابات را پیروزی اراده ملت توصیف کرده است.

در این انتخابات که نخستین انتخابات ریاست جمهوری لیبی از سال ۱۳۸۹ می باشد، نام دو نفر بیشتر مطرح شده، اولی ژنرال "خلیفه حفتر" فرمانده کل نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» و دومی "سیف الاسلام قذافی" فرزند دیکتاتور پیشین این کشور.

لیبی از سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) با چالش های فراوانی روبه رو است؛ پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور این کشور در آن سال، با جنگ داخلی روبرو گردید و این کشور با توطئه خارجی عملا به دو قسمت تقسیم شد؛ «دولت وفاق ملی لیبی» مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل قرار گرفت و کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات نیز از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت کردند.

نکته مهمی که در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی به وجود آمده، ورود رژیم صهیونیستی به این قضیه می باشد؛ پیشتر برخی منابع منطقه و عربی اعلام کردند که «صدام حفتر» پسر ژنرال خلیفه حفتر فرمانده موسوم به ارتش ملی لیبی با دلالی امارات در سفری به سرزمین های اشغالی، خواستار کمک رژیم اشغالگر قدس به پدرش برای تسلط بر لیبی شده است.

رژیم صهیونیستی به امید اینکه لیبی به جمع کشورهای سازشگر با این رژیم بپیوندد، برنامه انتخاباتی خود را در لیبی پیش می‌برد و همزمان خلیفه حفتر و سیف الاسلام قذافی کانال‌های ارتباطی با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌ و در خصوص عزم خود برای سازش به صهیونیست‌ها اطمینان خاطر داده‌ بودند، به امید اینکه دولت آمریکا نیز آن‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

وبگردی