به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، دربی در همه جای دنیا جذاب و دیدنی هست حالا فرقی نداره دربی هایی که در ایران بین تیم های هم استانی و هم شهری برگزار بشه و یا دربی هایی که در خارج از ایران برگزار می شود، اما دربی تهران بین استقلا و پرسپولیس با همه ی دربی ها فرق داره و کوری خوانی هایی که طرفدارهای این دو تیم و بازیکنان دارند در هیچ جای دنیا نیست از قدیم استقلالی ها در بین تیم رقیل به شش تایی ها معروفند و پرسپولیسی ها به چهار تایی ها به هر حال استقلالیها منکر این هستند که از پرسپولیس ۶ تا خوردند و به این اذعان دارند که حتی فیلمی هم از این بازی در دست نیست "به قول معروف کی دیده و کر شنیده" ولی افرادی هستند که شاهد این بازی بودند وبارها از خاطرات این بازی صحبت کردند اما استقلالی ها هم که نماد ۴ را برای خودشون انتخاب کردند به این موضوع اشاره داره که تیم پرسپولیس در ۴ دیدار متوالی پیروز میدان بودند و یا ۴ سال پیاپی در مقابل رقیب سنتی خود بازنده نبودند و بارها و بارها فرهاد مجیدی سرمربی استقلال با اشاره انگشتان خود به این موضوع اشاره داشته است.

در دربی تهران نتایج متفاوتی رقم خورد و شاید بدترین نتایج ۴بر ۲ پرسپولیس ۳ بر صفر استقلال و نتایج دیگر ولی بد ترین نتیجه که استقلالی ها فراموش نخواهند کرد نتیجه ۳ بر۲ هست که با وجود اینکه استقلال تا ۱۰ دقیقه مونده به پایان بازی ۲ بر صفر بازی را جلو بود و بازیکنان و کادر فنی بازی را تمام شده می دونستند که با ورود ادموند زاید و هت تریک این بازیکن در کمتر از ۱۰ دقیقه مانده به بازی تمام رشته های استقلال را پنبه کرد و استقلال بازنده اون دربی حساس شد و برای همیشه در یاد و خاطر بازیکنان و طرفداران خواهد ماند.

ولی پرسپولیس هم در طول بازی های خود با خوردن ۶ گل که از پاس تهران شش تایی شد  و در بازی جام حذفی مقابل استقلال در جریان بازی و ضربات پنالتی با دریافت ۶ گل از استقلال دریافت کرد و همه این دو بازی را دیدن و برای این بازیها فیلم هم موجود می باشد.

بهر حال کاری به این کارها نداریم چیزی که برای همه ی ما مهم هست و خواهد ماند چه برای بازیکنان و چه طرفداران منش جوانمردی و پهلوانی هست که باید به این موضوع مهم در ورزش دقت بکنیم و رفاقت و دوستی ها مون رو با الفاظ زشت و رکیک در قبل و بعداز دربی از بین نبریم.

در چند دربی متاسفانه شاهد درگیری هایی بین بازیکنان بودیم که اصلا برای جوانان و نوجوانان ما که طرفدار این دو تیم هستند، نبود. و همین موضوع باعث به وجود آمدن تنش هایی زیادی در بین طرفداران میشه که امیدواریم شاهد اینچنین برخوردهایی در داخل زمین نباشیم و بازیکنان با آرامش و بدون استرس بتوانند یک بازی خوب و جذابی "فارغ از هر نتیجه ی که بدست خواهد آمد " رابه نمایش بگذارند و یک روز خوب را برای طرفداران خود رقم بزنند.

این دربی هم مثل بازی های دیگر هست و هر بازی هم برد داره و هم باخت و آخرش تساوی ولی رفتارهای ما می تونه فرهنگ غنی هر شهر، روستا و قوم های مختلف و در آخر ایران ما را به همه ی دنیا نشون بده پس یک دست و متحد برای غنی سازی فرهنگی ایران اسلامی گام بر می داریم.

مجیدی تا به این لحظه در دربی ۴ بار بعنوان سرمربی روی نیمکت استقلال بود که در این ۴ بازی توانست ۲ برد یک تساوی و یک باخت را کسب بکند و گل محمدی هم با قبول دو شکست از مجیدی، در این دربی به دنبال تساوی همه چیز و حتی به دنبال جبران دو شکست در جام حذفی در طول دو سال متوالی خواهد بود.

باید دید نتیجه این دربی چه خواهد شد و هر تیمی که کمتر استرس داشته باشد و بتواند میانه میدان را در اختیار خود بگیرد و از تنش های داخل بازی دوری کند می تواند برنده بازی باشد.

به امید یک بازی خوب و بانشاط و اینکه بعد از بازی طرفداران این دو تیم با رفتارهای خوب برنده بازی باشند.

انتهای پیام

یاد داشت سید خلیل حسینی