شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

تردیدها در آمار عجیب بیکاری آمریکا

تردیدها در آمار عجیب بیکاری آمریکا

اقتصاددانان اعتقاد دارند هیاهو و تبلیغات در مورد کاهش بی سابقه بیکاری در آمریکا و رسیدن به پایین ترین حد در ۵۲ سال گذشته، زودگذر است و بیکاری دوباره افزایش می یابد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «یاهو فاینانس» نوشت کارشناسان مسائل اقتصادی در ایالات متحده نسبت به درستی ادعاها در مورد کاهش قابل توجه بیکاری و حتی دوام آن تردید دارند.

بسیاری پیش بینی می کنند که ادعاهای بیکاری هفتگی پس از ثبت پایین ترین سطح بیش از پنج دهه اخیر افزایش را نشان دهد. با این حال، ادعاهای جدید نرخی نزدیک به سطوح قبل از همه گیری را نشان می دهد که این امر بهبودهای مداوم در بازار کار را برجسته می کند.

اقتصاددانان اجماع نظر دارند که برای اولین بار در هشت هفته گذشته شاهد افزایش تقاضای بیکاری باشند. ثبت ۱۹۹ هزار ادعای بیکاری در هفته گذشته، ادعاهای جدید را حتی کمتر از میانگین هفتگی قبل از همه گیری ۲۰۱۹ که در حدود ۲۲۰ هزار مورد بود، به ثبت رساند بسیاری از کارشناسان این امر به عنوان یک رویداد مقطعی و اتفاقی تلقی می کنند.

«روبیلا فاروقی» اقتصاددان ارشد  در یادداشتی نوشت: «افت هفته گذشته بیکاری به ۱۹۹ هزار مورد احتمالا به دلیل مسائل مربوط به تعطیلات، بهبود را بیش از حد نشان داده است».

در واقع، ماه ‌هاست که کمبود کارگر بر کل بازار کار تاثیر گذاشته است. بر اساس داده‌ های وزارت کار، تا اکتبر نیروی کار غیرنظامی همچنان نزدیک به ۳ میلیون نفر در مقایسه با سطح فوریه ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

پایان/