شهر خبر

عراق| اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات؛ پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد


عراق| اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات؛ پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد

منابع عراقی از حضور گسترده معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق در بغداد و ورودی منطقه الخضراء خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع عراقی از حضور گسترده معترضان به نتایج انتخابات اخیر پارلمانی عراق در ورودی منطقه الخضراء بغداد خبر داند.

این همزمان با اعلام «جمعه پایداری» از سوی مخالفان نتایج انتخابات رخ می‌دهد.

صابرین نیوز از حضور گسترده معترضان بر روی «پل معلق» بغداد و تلاش آنها برای ورود به منطقه الخضراء خبر داد.

معترضان خشمگین، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و بر حق مقاومت در مقابله و رویارویی با اشغالگران پس از پایان مهلت خروج نظامیان آمریکایی در پایان سال جاری میلادی تاکید کردند.

صابرین نیوز گزارش داد: معترضان از دادگاه فدرال خواستند که شمارش دستی همه آراء انجام و نتایج انتخابات باطل اعلام شود.

این رسانه  همچنین از درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان به نتایج انتخابات و پرواز بالگردهای آمریکایی بر بالای سر معترضان خبر داد.

همزمان کمیته سازماندهی تظاهرات در بغداد و دیگر استانهای عراق در بیانیه ای اعلام کرد: پس از اصرار صریح الکاظمی بر جعل واقعیت  و نیز اصرار کمیساریای انتخابات غیرمستقل بر اعلام نتایج نهایی انتخابات بدون در نظر گرفتن شکایات و ادله‌ای که فساد و تقلب در انتخابات را مورد تاکید قرار می‌دهد و نیز نادیده گرفتن خواسته‌های ملت مظلوم، لازم می‌دانیم که موارد را به شرح زیر بیان کنیم؛

اولا، امید به شفافیت و عدالت دستگاه قضایی شجاع برای بازگرداندن حق به اهل آن و شناسایی قاتلان معترضان وجود دارد. امید زیادی به تحقق عدالت و رعایت انصاف درباره صاحبان حق می‌رود.

ثانیا، مخالفت قطعی با نتایج کمیته تحقیق درباره قتل تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و سوزاندن چادرهای آنها را اعلام می‌داریم. خون آنها پایمال نخواهد شد.

ثالثا، از جوانان تحصن کننده و تظاهرات کننده در جمعه پایداری می‌خواهیم که ثبات قدم داشته باشند و صبر کنند که پیروزی با صبر محقق می‌شود.

واکنش الکاظمی به حمله داعش به «مخمور»

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در واکنش به حمله اخیر داعش به مخمور، بر لزوم اتحاد و همبستگی و دست کم نگرفتن عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

«یحیی رسول»، سخنگوی الکاظمی گفت: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با اهتمام بسیار، حمله بزدلانه عناصر گروه تروریستی داعش به روستایی در نزدیکی کوهستان «قره جوخ» را که شماری از شهروندان و نیروهای پیشمرگه در آن کشته و زخمی شدند، پیگیری و دنبال کرد.

وی افزود: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن تسلیت به خانواده و دوستداران کشته شدگان، بر اینکه این حمله خائنانه بی پاسخ نخواهد ماند و مجرمان تروریستی که دست به این عمل بزدلانه زدند، قصاص خواهند شد، تاکید کرد.

الکاظمی تاکید کرد نیروهای پیشمرگه جزئی از سیستم دفاع ملی عراق هستند و دوشادوش برادران خود در نیروهای مسلح شجاع برای تامین امنیت شهرها و مناطق، تلاش می‌کنند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین تاکید کرد گروه‌های وابسته به داعش پس از شکست های گسترده در مناطق مختلف کشور و پس از ناتوانی در رویارویی با نیروهای امنیتی عراق، به شیوه‌های مختلف به دنبال انجام اقدامات خائنانه هستند.

از سویی دیگر هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) نیز واکنش نشان داد.

یونامی ضمن تسلیت به خانواده کشته شدگان و آرزوی بهبودی برای مجروحان، بر لزوم تقویت هماهنگی و همکاری در جنگ پیوسته با تروریسم تاکید کرد.

انتهای پیام/