شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کردستان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب: با تلاش‌های روحانیت شاهد انسجام مردمی در منطقه کردستان هستیم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه با تلاش‌های روحانیت شاهد انسجام مردمی در منطقه کردستان هستیم گفت: امروز مظلومین و مستضعفین منطقه در قالب جبهه‌ای منسجم در برابر رژیم صهیونسیتی ایستاده‌اند و علاوه بر آزادسازی جنوب لبنان موجب انزوای این رژیم شده‌اند.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» روز جمعه با ماموستا «فایق رستمی» نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار اظهار داشت: ما به کردستان آمدیم برای عرض ارادت به مردم غیور و شریف کردستان و ارادت به ماموستا‌های اهل سنت که پای انقلاب ایستادند و از ارزش‌های انقلاب دفاع کرده‌اند.

وی افزود: علمای کردستان این ارزش‌ها را در طول ۴۰ سال ترویج کردند و درسی که مقاومت در مقابل استکبار و ظالمان بود را از مکتب امام خمینی (ره) به جامعه ترویج کردند.

شهریاری گفت: بزرگترین ضربه را آمریکا، رژیم صهیونسیتی و استکبار انگلیسی از ملت ایران خورده است و این به برکت درس‌هایی بوده که امام و رهبری به ما آموختند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: اتفاقی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران افتاده در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

وی افزود: درسی که ما از امام و رهبری آموختیم اختصاص به خودمان نداشته بلکه ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه دنیا نیز از این مکتب بهره گرفته‌اند.

شهریاری گفت: امروز مظلومین و مستضعفین منطقه در قالب جبهه‌ای منسجم در برابر رژیم صهیونسیتی ایستاده‌اند و علاوه بر آزادسازی جنوب لبنان موجب انزوای این رژیم شده‌اند.

وی افزود: جوانان غزه با درس گرفتن از جوانان لبنان به ساخت موشک مبادرت کردند و امروز استکبار جهانی می‌ترسد که این تفکر در نصر، الجزایر، تونس، مراکش و کشور‌های حاشیه خلیج فارس تعمیم یابد.

شهریاری خاطرنشان کرد: اکنون مردم کشور‌های منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی به این نتیجه رسید‌اند که چرا حق نداشته باشند مجلس و حاکم انتخاب کنند و این درسی است که جمهوری اسلامی به مردم منطقه آموخته است و حکام ظالم و مستکبر منطقه را در واهمه انداخته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: با تلاش‌های روحانیت شاهد انسجام مردمی در منطقه کردستان هستیم و ما امروز آمده‌ایم که از ماموستا رستمی به عنوان افتخار مردم کردستان در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و اتحاد امت اسلامی تقدیر کنیم.

وی افزود: امیدواریم رستگاری و سعادت نصیب همه ما شود و ظلم و استکبار از جهان رخت بربندد و خانه عنکبوتی رژیم صهیونسیتی از هم بپاشد.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار اظهار کرد: شهدای ما پیام شجاعت و استقامت و صبر را به جهانیان دادند و هیچ دشمنی به خودش جرأت نمی‌دهد به این آب و خاک طمع کند.

وی افزود: سفر دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان نشان دهنده این است که مبحث وحدت توسط مسئولان نظام در ایران اسلامی بسیار جدی گرفته می‌شود و تا این وحدت باشد سنگر مستحکم ملت ایران با قابل شکستن نیست.

 ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: حمایت ایران از فلسطین موجب افتخار همه مسلمانان است و بازخورد این مهم را در سفرهایمان به مدینه و مکه دیده ایم.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: همه کشور‌های اسلامی از آتش فتنه دور باشند و جهان اسلامی متحد باشند
 
 
انتهای پیام/