ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه یکی از جنگنده‌های اف-۱۵ این رژیم مجبور به فرود اضطراری شده، خبر داد که دستوری مبنی بر توقف تمام پروازهای غیرعملیاتی با این جنگنده‌ها صادر شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی، ظهر امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای از فرود اضطراری یک فروند جنگنده اف-۱۵ این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صبح امروز، چرخ یک جنگنده اف-۱۵ این رژیم حین پرواز دچار نقص فنی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با این ادعا که نقصی فنی در حال انجام یک آموزش معمول صورت گرفته، افزود که سرنشینان جنگنده پس از پی بردن به وجود این خلل، متوجه می‌شوند که یکی از چرخ‌های جنگنده باز نمی‌شود و تلاش می‌کنند مشکل را برطرف کنند.

طبق این بیانیه، اما سرنشینان جنگنده مذکور موفق به رفع نقص فنی نمی‌شوند و مجبور می‌شوند در یکی از پایگاه‌های هوایی در جنوب فلسطین اشغالی فرود بیایند.

ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه جنگنده با دو چرخ فرود می‌آید و به رغم آنکه مدعی می‌شود سرنشینان سالم فرود آمده‌اند، می‌افزاید نیروهای امدادی به محل اعزام شدند و سرنشینان را به بیمارستان منتقل کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به جنگنده اف-۱۵ خسارت وارد شده است. با این حال، هیچ اشاره‌ای به میزان این خسارت نشده است.

ارتش تل‌آویو همچنین اعلام کرد که تحقیقات درباره علت وقوع این حادثه را آغاز کرده است.

پس از این بیانیه، «عمیکام نورکین» فرمانده نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی دستور داد که تمام پروازها با جنگنده اف-۱۵ به استثنای فعالیت‌های عملیاتی لغو شود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته چند بار از سقوط پهپادهای خود در خاک سوریه و لبنان خبر داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی در تمامی موارد گذشته مدعی شده بود که پهپادهایش در جریان انجام عملیات‌های معمول سقوط کرده‌اند.

با این حال، جنبش حزب‌الله خود در برخی موارد پیشتر رسما اعلام کرده بود که پهپادهای رژیم صهیونیستی را حین انجام عملیات خصمانه در خاک لبنان سرنگون کرده است.