شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#جمعه#منابع

بعد از برگزاری کمیسیون مشترک؛

رویترز: دور هفتم مذاکرات وین امروز پایان می یابد

رویترز: دور هفتم مذاکرات وین امروز پایان می یابد

آنگونه که منابع آگاه نقل می کنند؛ دور هفتم مذاکرات وین، امروز جمعه بعد از برگزاری نشست رسمی ۱+۴، خاتمه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ایرانی و اروپایی، امروز جمعه را روز پایانی دور هفتم مذاکرات وین اعلام کرد و نوشت: این دور با دیدار رسمی اعضای باقی مانده در توافق، در چارچوب کمیسیون مشترک برجام، پایان می یابد. شش دور قبلی مذاکرات هم با برگزاری این کمیسیون به اتمام رسیده بود.

رویترز به نقل از مقامات ایرانی نوشت که نشست نمایندگان ایران، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان حدود ظهر به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت ایران) برگزار می شود حال آنکه اروپایی ها هم می گویند هدف، ازسرگیری گفتگوها طی هفته آتی است.

پیشتر هم «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال، در یک رشته پیام توئیتری، نوشته بود که مقرر شده جلسه کمیسیون مشترک برجام امروز جمعه برگزار شود و سپس طی چند روز آینده، هیئت‌ها به پایتخت‌هایشان بازگردند حال آنکه این انتظار وجود دارد که گفتگوها اوایل هفته آتی از سرگرفته شود.

درخواست برای بازگشت به پایتخت‌ها هم از جانب طرفین اروپایی و به منظور بررسی پیش نویس پیشنهادی ایران، مطرح شده است.

هیئت ایرانی، دو سند را به طرفین مقابل ارائه داده که اولی مربوط به برچیدن تحریم‌ها و سند دوم مرتبط با موضوعات هسته‌ای است. سند سومی هم وجود دارد که هنوز ارائه نشده و در آن نحوه اطمینان از برچیده شدن تحریم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور برچیدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین در حال برگزاری است.