شهر خبر

تمامی کارمندان خسته بخوانند!

امروزه موضوع «خستگی در محیط کار» به مساله‌ای مهم و قابل توجه تبدیل شده و کارشناسان و مدیران بیش از پیش از اهمیت تاثیرات سوء خستگی و تاثیری که بر عملکرد آن‌ها می‌گذارد آگاه شده‌اند.

تمامی کارمندان خسته بخوانند!

به گزارش منیبان؛ خستگی و بی‌حوصلگی در هر محیط کاری ممکن است پیش بیاید و گاهی اجتناب ناپذیر است. با این حال به عنوان یک کارمند کوشا و با انگیزه می‌توانید با راهکارهایی از خستگی در محیط کار جلوگیری کنید و انرژی و انگیزه خود را همچنان حفظ کنید و حتی از کار کردن لذت ببرید. با ما همراه باشید تا با هم راه های مقابله با خستگی کارمندان را بشناسیم.

میز کارتان را تزئین کنید

شاید در نگاه اول این کار بیهوده و بی‌اهمیت به نظر بیاید، اما اگر انجامش دهید از تاثیر آن غافلگیر خواهید شد. محیط اطراف ما و هر آنچه دور و بر ما قرار دارد ناخودآگاه و بی‌آنکه متوجه باشیم بر ما تاثیر می‌گذارد. بنابراین، تصور کنید اگر میز کارتان که تقریبا همیشه جلوی چشمتان است را با چیزهایی که دوست دارید تزئین کنید چقدر در روحیه‌تان موثر خواهد بود.

به رئیستان بگویید

اگر در محیط کار احساس خستگی و بی‌انگیزگی می‌کنید شاید به این دلیل باشد که کارتان و محیط کاری شما به اندازه کافی چالش برانگیز نیست. پس این موضوع را با رئیستان مطرح کنید. مدیران معمولا از طرح چنین موضوعاتی استقبال می‌کنند و شاید ایده‌هایی برای تغییر مسئولیت و وظایف کاری شما داشته باشند. شاید شما را در کارهایی وارد کنند که قبلا از آن‌ها به دور بوده‌اید و با این کار انگیزه و اشتیاق کافی برای ادامه کار پیدا کنید. با افزوده شدن مسئولیت‌ها با چالش‌های جدیدی در محیط کار روبرو خواهید شد و احساس خستگی کمتری خواهید کرد.

هدف گذاری کنید و به خودتان پاداش بدهید

همیشه سعی کنید در کارتان هدف داشته باشید و تصویری در ذهنتان داشته باشید که قرار است به آن برسید. این کار باعث می‌شود در محیط کار انگیزه پیدا کنید و کار را مانند مسیری در جهت رسیدن به اهدافتان ببینید. کسانی که هدف والایی ندارند و صرفا می‌خواهند جایی کار کنند مطمئنا خیلی زود دچار خستگی و کسالت در محیط کار می‌شوند. اگر هدف بزرگی در ذهنتان دارید آن را به اهداف کوچکتری تقسیم کنید و هربار که به یکی از این هدف‌ها رسیدید به خودتان پاداش بدهید.

تفریح و خوشگذرانی کنید

زندگی کوتاه‌تر از آن است که عمرتان را با نفرت از شغلتان هدر بدهید. سخت نگیرید و کمی تفریح کنید. سعی کنید برای زمان بعد از کار با دوستان یا همکاران برنامه‌های مفرح داشته باشید، ورزش کنید، به سینما بروید. یک سرگرمی شخصی برای خود پیدا کنید و در ساعات بیکاری آن را انجام دهید.

موسیقی گوش کنید

اگر در محیط کارتان امکانش وجود دارد به موسیقی گوش بدهید. شنیدن آهنگ‌های مورد علاقه و آهنگ‌های شاد و آرام بخش می‌تواند تاثیر قابل توجهی در بالا بردن روحیه شما داشته باشد. حتی اگر در محیط کار این امکان وجود ندارد هم نگران نباشد. موقع صرف ناهار یا استراحت برای چند دقیقه هم که شده به یک موسیقی زیبا گوش دهید. موسیقی‌هایی که برای محیط کار انتخاب می‌کنید باید طوری باشد که مزاحم کارتان نشود و تمرکزتان را از بین نبرد. موسیقی‌های بی کلام و ملایم انتخاب خوبی برای محیط کار هستند.

وبگردی