شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تحریم

آمریکا ۳۲ شخصیت و نهاد را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی، ۳۲ شخصیت و نهاد را بلاروس تحریم و سه فروند هواپیما را به عنوان اموال مسدود شده اعلام کرد.

آمریکا ۳۲ شخصیت و نهاد را تحریم کرد

به گزارش منیبان؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شد  که  در هماهنگی با متحدان و شرکای بین‌المللی، امروز ما در حال اتخاذ تدابیر اضافی برای افزایش هزینه برای  الکساندر لوکاشنکو  و دولت او به دلیل حملات مداوم به دموکراسی، حقوق بشر و هنجارهای بین‌المللی و سرکوب بلاروس‌ها در داخل و خارج از کشور هستیم.

بلینکن ادعا کرد که  بر اساس دستورات اجرایی ۱۳۴۰۵ و ۱۴۰۳۸، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، سه هواپیما را به عنوان دارایی مسدود شده شناسایی کرده و ۳۲ فرد و نهاد، از جمله شرکت های دولتی بلاروس، مقامات دولتی و سایر افرادی را که از دولت بلاروس حمایت می کنند و در سرکوب  به آن کمک می کنند، تحریم کرده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد اقدامات امروز نشان دهنده عزم تزلزل ناپذیر ما برای اقدام علیه دولت بلاروس است که به طور فزاینده ای مردم این کشور را سرکوب می کند، صلح و امنیت اروپا را تضعیف می کند و به سوء استفاده از افرادی که فقط به دنبال زندگی در آزادی هستند، ادامه می دهد.

بلینکن ادعا کرد این تحریم ها همچنین در پاسخ به رفتار دولت لوکاشنکو با مهاجران آسیب پذیر سایر کشورها به منظور سازماندهی قاچاق مهاجران در امتداد مرز خود با کشورهای اتحادیه اروپا است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز امروز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در این زمینه ادعا کرد که آمریکا در هماهنگی با متحدانش علیه دولت لوکشانکوو در بلاروس به دلیل ادامه حملات علیه دموکراسی و اصول بین المللی و سرکوب در داخل و خارج از بلاروس  و نقض حقوق بشر تحریم های جدیدی وضع می کند.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای از دولت بلاروس خواست تا هرچه زودتر ۹۰۰ زندانی سیاسی را آزاد کند.

بلینکن روز چهارشنبه به وقت محلی پس از نشست وزرای ناتو در شهر ریگا پایتخت لتونی گفت: آمریکا در هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا و سایر شرکا و متحدان خود در حال آماده سازی تحریم های اضافی علیه بلاروس است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس با هشدار به کشورهای غربی و همسایگان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که بلاروس از امکانات و توانمندی لازم برای مقابله و پاسخ دادن به تهدیدهای نظامی برخوردار است.

یه گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس، لوکاشنکو روز دوشنبه در جمع مقام های وزارت دفاع بلاروس گفت: ستاد مشترک ارتش بلاروس باید بطور دقیق پیش بینی کند که دشمنان در چه جهاتی حمله می کنند و چگونه باید به این حملات پاسخ بدهیم.

وی خطاب به مقام های نظامی بلاروسی افزود: یک نیروی واکنش سریع باید ایجاد شود که در طول ۲-۳ ساعت در هر نقطه ای برای مقابله با دشمن وارد عمل شود.

وبگردی