شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#ایالات متحده

بلینکن: تعهد آمریکا به حاکمیت ارضی اوکراین تزلزل ناپذیر است


بلینکن: تعهد آمریکا به حاکمیت ارضی اوکراین تزلزل ناپذیر است

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت، تعهد ایالات متحده نسبت به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین "تزلزل ناپذیر" است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آنتونی بلینکن روز پنجشنبه در دیدار با دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، نگرانی های ایالات متحده را درباره استقرار نیروهای روسیه در مرز مشترک دو کشور را که کشورهای غربی را به تهدید تحریم های جدید علیه روسیه سوق داده، مطرح کرده است.

 

بر اساس این گزارش بلینکن در این باره گفت: تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده نسبت به حاکمیت و تمامیت ارضی و استقلال اوکراین... این دیدگاهی است که نه تنها ایالات متحده، بلکه همه متحدان ما در ناتو نیز آن را دارند. این مساله به وضوح در مذاکراتی که ما در چند روز گذشته داشتیم مشهود بود.

نگرانی ها از اقدام روسیه علیه خاک اوکراین در هفته های اخیر افزایش یافته است، به طوری که اوکراین می گوید روسیه بیش از 90000 سرباز را در مرز مشترک طولانی خود مستقر کرده است.

روسیه نیز با رد شایعات مبنی بر تدارک حمله نظامی به اوکراین و دفاع از حقوق خود برای استقرار نیروها در خاک سرزمینی اش، استدلال کرده است که اوکراین تقویت مواضع نظامی خود را در طول مرزهای مشترک آغاز کرده است.

نیروهای روسیه و اوکراین از سال 2014، زمانی که روسیه به کریمه حمله کرد و آن را به خاک خود ضمیمه کرد و حدود 14000 نفر در این درگیری کشته شدند، در حال جنگ و نزاع بوده اند.

بلینکن در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز بر تعهد ایالات متحده نسبت به حاکمیت اوکراین تاکید کرده است.

بلینکن گفت: ما تعهد مستحکم و آهنین نسبت به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین داریم. بهترین راه برای جلوگیری از بحران از طریق دیپلماسی است و این همان چیزی است که من مشتاقانه منتظر گفتگو با سرگئی هستم، از جمله اجرای کامل توافقات مینسک توسط هر دو طرف و عقب نشینی نیروهای روسی.

انتهای پیام/