شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#امیکرون#جدید#تعداد#کرونا

شناسایی موارد ابتلا به سویه امیکرون در ۵ ایالت آمریکا

شناسایی موارد ابتلا به سویه امیکرون در ۵ ایالت آمریکا

بعد از تایید چند مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در نیویورک، تعداد ایالت‌های آمریکا که بیماران مبتلا به «امیکرون» را شناسایی کرده‌اند، به ۵ ایالت رسید.

به گزارش مشرق، فرماندار نیویورک روز پنجشنبه گفت که این ایالت پنج مورد ابتلا به سویه «اومیکرون» ویروس کرونا را تایید کرده که با این حساب تعداد ایالت‌های آمریکا که موارد ابتلا به این گونه ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند، با ۱۰ مورد گزارش شده در سراسر این کشور به ۵ ایالت رسیده است.

کالیفرنیا، کلرادو و مینه‌سوتا مواردی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا را در میان بیمارانی که کاملاً واکسینه شده بودند و علائم خفیفی داشتند، گزارش کردند؛ در حالی که هاوایی ابتلای یک فرد واکسینه نشده را گزارش کرد که علائم متوسطی دارد.

به گزارش رویترز، «کتی هوچول» فرماندار نیویورک در یک کنفرانس خبری گفت که یکی از موارد این ایالت مربوط به زنی ۶۷ ساله در منطقه «لانگ آیلند» با علائم خفیف سردرد و سرفه است که اخیراً از آفریقای جنوبی بازگشته بود. آزمایش این زن پس از بازگشت در ۲۵ نوامبر منفی بود اما روز سه‌شنبه تست کرونای او مثبت شد و نتایج برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شد.

هوچول گفت که او سابقه واکسیناسیون داشت، اما هنوز مشخص نیست که یک یا دو دُز یا حتی واکسن تقویت‌کننده دریافت کرده یا خیر. فرماندار افزود چهار مبتلای دیگر نیز از ساکنان شهر نیویورک هستند اما اطلاعات بیشتری هنوز در دسترس نیست.

وی گفت: هیچ دلیلی برای هشدار نیست. ما در حال حاضر اطلاعات بیشتری نداریم، اما گمان می‌کنیم که موارد بیشتری در حال ظهور باشد و بهترین کاری که همه می‌توانند انجام دهند این است که بدانند ما اصلاً در برابر این گونه بی‌دفاع نیستیم، واکسن‌هایی که می‌شناسیم علائم خفیف‌تر را تضمین خواهند کرد. 

بیمار مینه‌سوتا اولین مورد شناخته شده سرایت محلی گونه اومیکرون در ایالات متحده است که در مردی کاملاً واکسینه شده که اخیراً به شهر نیویورک سفر و در یک کنفرانس شرکت کرده بود، یافت شد.

هاوایی نیز روز پنجشنبه یک مورد سرایت محلی را تایید کرد. وزارت بهداشت آمریکا گفت فرد مبتلا که سابقه سفر ندارد، قبلاً مبتلا به کووید-۱۹ شده بود.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به منظور مقابله با سویه جدید کرونا روز پنجشنبه الزامات جدید را برای مسافران بین‌المللی اعلام کرد.

مقامات بهداشتی کلرادو روز پنجشنبه گفتند یک زن بیمار شناسایی شده اخیراً از سفر به جنوب آفریقا بازگشته است.

کالیفرنیا روز چهارشنبه اولین مورد در ایالات متحده را در یک مسافر کاملاً واکسینه شده که در آفریقای جنوبی بوده گزارش داد. شهرستان لس‌آنجلس هم روز پنجشنبه دومین مورد ابتلا به این گونه در کالیفرنیا را تایید کرد.

شهردار نیویورک «بیل دی بلازیو» گفت که پس از اینکه مشخص شد بیمار مینه‌سوتا با نیویورک ارتباط داشته است - یک مرد که در یک گردهمایی در شهر نیویورک از ۱۹ تا ۲۱ نوامبر شرکت داشت- مقامات بهداشتی بلافاصله آزمایش و ردیابی را فعال کردند تا با تماس با شرکت‌کنندگان (در آن گردهمایی) مانع شیوع شوند. 

ابتلاهای بیشتر در راه است

دکتر «لیانا ون» استاد سلامت عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن و کمیسر سابق بهداشت بالتیمور گفت که تشخیص موارد بیشتر اومیکرون در ایالات متحده فقط مسئله زمان است.

ون در توییتر نوشت: مورد مینه‌سوتا به این معنی است که شیوع در ایالات متحده آغاز شده است. موارد بسیار بیشتری در آینده وجود خواهد داشت.

دانشمندان در حال بررسی اومیکرون هستند که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک گونه نگران‌کننده برچسب‌گذاری شده تا ببینند آیا قابلیت انتقال آن از گونه دلتا که اکنون رایج است، بیشتر است و آیا باعث بیماری شدیدتر می‌شود. آن‌ها همچنین در حال مطالعه در این خصوص هستند که واکسن‌های فعلی تا چه حد بر این گونه جدید موثر است. 

«تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا گفت که خبر ابتلا به اومیکرون در این ایالت نگران‌کننده است، اما تعجب‌آور نیست و افزود: می‌دانیم که این ویروس بسیار مسری است و به سرعت در سراسر جهان انتقال می‌یابد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت ایالات متحده، ۱۹۶ میلیون نفر، به طور کامل واکسینه شده‌اند که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در میان کشورهای ثروتمند است. بیش از ۷۸۶ هزار نفر بر اثر کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند که ۳۷ هزار نفر فقط در ماه نوامبر بوده است.

بر اساس گزارش فنی سازمان جهانی بهداشت (WHO) که روز دوشنبه منتشر شد، خطر کلی جهانی مربوط به گونه جدید کرونا با نام اومیکرون بسیار بالا ارزیابی می‌شود. سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که سویه جدید خطر بسیار بالای ابتلا را به همراه دارد که می‌تواند پیامدهای شدید در سطح جهانی داشته باشد.

آژانس سازمان ملل افزود: سویه کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، نوعی بسیار واگرا با تعداد زیادی جهش است... که برخی از آن‌ها نگران‌کننده هستند و ممکن است با پتانسیل فرار از ایمنی و قابلیت انتقال بالاتر مرتبط باشد.

منبع: فارس