شهر خبر
پیش از خطبه نماز جمعه|

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت: نماز جمعه باید تریبون برخط و جریان‌ساز باشد

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه نماز جمعه باید تریبون برخط و جریان‌ساز باشد گفت: مردم امام جمعه‌ای می‌خواهند که نماینده آنان و ارائه دهنده مشکلات آنها و همدل و همراه باشد و مسئولان را وادار به پیگیری مشکلات آنان کند.

خبرگزاری میزان - «زهرا جوان» پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: اهمیت آنچه در خطبه نماز جمعه گفته می‌شود کمتر از نماز جمعه نیست. انتظار می‌رود تریبون نماز جمعه تریبون مردمی باشد. نماز جمعه می‌تواند بستری برای نظارت سیاسی باشد تا اعتراضات و مشکلات مردم در آن پیگیری شود.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه نماز جمعه باید تریبون برخط و جریان‌ساز باشد گفت: مردم امام جمعه‌ای می‌خواهند که نماینده آنان و ارائه دهنده مشکلات آنها باشد همدل و همراه باشد و مسئولان را وادار به پیگیری مشکلات آنان کند.

وی اظهار داشت: بنیان حکومت اسلامی در مشارکت مردم و این یکی از اصول مردم‌سالاری دینی است. اهمیت حضور مردم به اندازه‌ای است که بدون حضور مردم نظام اسلامی سرپا نمی‌شوند و مشارکت مردمی اصل انکارناپذیر است.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مسئولان باید به مشارکت مردم به عنوان سرمایه بنگرند ادامه داد: ائمه جمعه باید در بیان صدای مردم پیشتاز باشند.

وی افزود: این هفته شاهد برداشته شدن حائل میان مردم و مسئولین بودیم و این اقدامی شایسته است، اما کافی نیست امروز نیازمند ساختاری با تشکیلات و زیست مردمی هستیم.

جوان گفت: امروز تلاش دولت جدید برای تشکیل ساختار‌های مرد‌‌سالار ضروری و پرداختن به رفع مشکلات معیشتی از موارد مهم و مورد توجه است.

 

  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  •  
    انتهای پیام/