شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#میلیارد دلاری

درآمد ارزی ۱.۳ میلیارد دلاری ایران از اعزام نیروی کار

کدخبر: 458925
بانک جهانی برآورد کرد درآمد ارزی ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۲۱ به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و ایران در بین کشورهای منطقه از این نظر در جایگاه هشتم قرار داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بانک جهانی با انتشار گزارشی در مورد اعزام نیروی کار به خارج اعلام کرد کشورهای جهان در سال 2021 بالغ بر 589 میلیارد دلار از اعزام نیروی کار به خارج درآمد داشته اند.

درآمد ارزی کشورهای جهان از اعزام نیروی کار در سال جاری میلادی به رغم شیوع کرونا با رشد 7.3 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. این رقم در سال 2020 تحت تاثیر محدودیت های کرونایی افت 1.7 درصدی را تجربه کرده بود.

سهم کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از کل درآمد ارزی ناشی از اعزام نیروی کار در سال 2021 بالغ بر 62 درصد برآورد شده که این رقم نسبت به سال قبل رشد 9.7 درصدی داشته است. اروپا مقصد اصلی نیروی کار خاورمیانه و شمال آفریقا بوده و بیشترین درآمد ارزی از این محل را کشورهای شمال آفریقا داشته اند.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی، ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال 2021 بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلار درآمد ارزی کسب کرده است و از این نظر در میان کشورهای منطقه در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، ایران سهم بسیار اندکی از اقتصاد 589 میلیارد دلاری اعزام نیروی کار به خارج در سال 2021 داشته به طوری که درآمد یک میلیارد و 300 میلیون دلاری ایران از این محل تنها معادل 0.22 درصد کل این رقم بوده است.

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، کشور مصر با درآمد 33.3 میلیارد دلاری در صدر کشورهای منطقه قرار داشته و مراکش با 9.3 میلیارد دلار، لبنان با 6.6 میلیارد دلار، اردن با 3.6 میلیارد دلار، فلسطین با 2.9 میلیارد دلار، تونس با 2.2 میلیارد دلار، الجزایر با 1.8 میلیارد دلار، ایران با 1.3 میلیارد دلار، عراق با 0.7 میلیارد دلار و جیبوتی با 0.1 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در سطح جهان، هند بیشترین درآمد را داشته است. نیروی کار هندی در سال 2021 بالغ بر 87 میلیارد دلار ارزآوری برای این کشور داشته است و چین با 53 میلیارد دلار و مکزیک با 52.99 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.