شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

چین پس از حدود ۳ سال به بوئینگ ۷۳۷ مکس دوباره مجوز پرواز داد


چین پس از حدود ۳ سال به بوئینگ ۷۳۷ مکس دوباره مجوز پرواز داد

سازمان هواپیمایی کشوری چین اعلام کرد که با اصلاحات صورت گرفته در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، مجوز بازگشت آن به آسمان این کشور دوباره صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سازمان هواپیمایی کشوری چین روز پنجشنبه اعلام کرد که با اصلاحات صورت گرفته در بوئینگ 737 مکس، مجوز بازگشت آن به آسمان این کشور دوباره صادر شده است. این تصمیم پس از بیش از دو سال و نیم محرومیت اتخاذ شد.

این سازمان در پایگاه اینترنتی خود گفت: پس از انجام ارزیابی های کافی، سازمان هواپیمایی کشوری چین اقدامات اصلاحی را برای رسیدگی به شرایط ناامن (این هواپیما) کافی می‌داند.

بر اساس این گزارش، چین آخرین بازار بزرگی بود که بوئینگ 737 مکس در آن منتظر اخذ مجوز پرواز بود. پیش از این، ایالات متحده مجوز از سرگیری پروازهای این مدل هواپیما را در دسامبر 2020 پس از انجام برخی اصلاحات نرم افزاری و سیم کشی صادر کرده بود.

اتحادیه اروپا نیز در ژانویه 2021 مجوز خود را صادر کرد. برزیل، کانادا، پاناما و مکزیک و همچنین سنگاپور، مالزی، هند، ژاپن، استرالیا و فیجی نیز موافقت خود را اعلام کرده اند.

طبق گفته سازمان هواپیمایی کشوری چین، خلبانان چینی باید قبل از شروع پروازهای تجاری، دوره ‌های آموزشی جدیدی را طی کنند، در حالی که بوئینگ ملزم به نصب نرم افزار و قطعات اضافی است.

بوئینگ گفت: تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری چین نقطه عطفی در جهت بازگرداندن هواپیمای 737 مکس به آسمان چین به صورت ایمن است.

چین با 97 هواپیمای 737 مکس که قبل از تعلیق مجوز آن، توسط 13 شرکت هواپیمایی به پرواز در می آمدند، بزرگترین ناوگان این مدل را پس از ایالات متحده در اختیار دارد.

بر اساس اطلاعات مرکز هوانوردی، در سال 2020، چین از ایالات متحده پیشی گرفت و به بزرگترین بازار هوانوردی جهان تبدیل شد.

انتهای پیام/