شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

قیمت پسته نجومی تر شد!

تغییر نرخ در گروه آجیل‌ نشان می‌دهد گردو، پسته و بادام افزایش نرخ بین ۱۱ تا ۳۸ درصدی داشته و تا بیش از ۳۴۰ هزار تومان هم فروش داشته است.

اقتصاد قیمت پسته نجومی تر شد!

آنچه که در رابطه با وضعیت تورم در آبان ماه امسال از سوی مرکز آمار ارائه شد نشان داد که با وجود کاهشی شدن این شاخص همچنان نرخ تورم تا بیش از ۴۴ درصد در شاخص سالانه و ۳۵.۷ درصد در نقطه به نقطه است، در این بین خوراکی‌ها نسبت به پارسال ۴۶.۹ درصد گران شده بود.

بررسی جزییات تغییر نرخ اقلام خوراکی در ماه گذشته از این حکایت دارد که در بین آجیل ها، مغز گردو ۱۱.۶ درصد نسبت به آبان سال گذشته و ۳.۶ در مقایسه با مهر ماه امسال گران شده است؛ به طوری که متوسط نرخ آن حدود ۲۷۷ هزار تومان بوده و تا بیش از ۲۹۶ هزار تومان هم فروش رفته است.

اما پسته نسبت به سال گذشته ۳۸.۱ درصد گران شده و تا بیش از ۳۴۲ هزار تومان نرخ خورده، ولی متوسط نرخ آن در بازار به ۲۸۷ هزار تومان رسیده است.

در مورد مغز بادام درختی هم نرخ متوسط در آبان ماه امسال حدود ۲۷۸ هزار تومان و حداکثر آن بیش از ۳۴۰ هزار تومان است.

بادام درختی ۲۴.۳ درصد در مقایسه با پارسال و سه درصد نسبت به مهر امسال افزایش نرخ دارد.

بر این اساس در آبان ماه سال گذشته هر کیلوم مغز گردو به طور متوسط ۲۴۸ هزار تومان، پسته ۲۰۸ هزار و بادام درختی ۲۲۳ هزار تومان فروش رفته که نشان می‌دهد به طور متوسط مغز گردو در آبان امسال نسبت به پارسال حدود ۳۰ هزار تومان، پسته ۸۰ هزار تومان و بادام بیش از ۵۰ هزار تومان گران شده است.

منبع: ايسنا